هاشمی تختی نژاد: دولت برای همیشه الحاق پارسیان به استان فارس را منتفی بداند   نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید برای همیشه قضیه الحاق شهرستان پارسیان (گاوبندی) به استان فارس را منتفی بداند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛حسین هاشمی تختی نژاد با اشاره به اقدام نامناسب برنامه نود در نمایش […]

هاشمی تختی نژاد:
دولت برای همیشه الحاق پارسیان به استان فارس را منتفی بداند

 


نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید برای همیشه قضیه الحاق شهرستان پارسیان (گاوبندی) به استان فارس را منتفی بداند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛حسین هاشمی تختی نژاد با اشاره به اقدام نامناسب برنامه نود در نمایش نقشه‌ای مخدوش از هرمزگان که در آن بخشی از شهرستان پارسیان از استان انتزاع و به استان فارس الحاق شده بود، اظهار داشت: اینگونه اقدامات موجب ایجاد تنش و ناراحتی در میان مردم می‌شود و باید از بروز چنین تنش‌هایی پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز وحدت و همدلی بسیار خوبی در هرمزگان وجود دارد، افزود: نباید با اقدامات نسنجیده، این وحدت و همدلی را خدشه‌دار کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید مساله الحاق شهرستان پارسیان (گاوبندی) به استان فارس را برای همیشه منتفی بداند، گفت: مردم هرمزگان از هرگونه سرمایه‌گذاری در این شهرستان چه از سوی سرمایه‌گذاران استان فارس و یا سرمایه‌گذاران دیگر نقاط کشور استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای امنیت ملی به مساله الصاق شهرستان پارسیان به استان فارس اشاره شده که منظور از آن ایجاد خطوط ارتباطی همچون خطوط ریلی است و مقوله الحاق، برداشت اشتباه دولتمردان می‌باشد.

به گزارش فارس،هاشمی تختی با بیان اینکه مسؤولان صدا و سیما از اقدام نسنجیده خود عذرخواهی کرده‌اند، گفت: آنها ضمن عذرخواهی از مردم استان، اعلام کردند که این اقدام کاملا سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است./

***

نماینده مردم غرب هرمزگان:
نمایش نقشه مخدوش هرمزگان در برنامه ۹۰ نشان از بی تدبیری است

بندرعباس – نماینده مردم غرب هرمزگان در اعتراض به برنامه نود گفت: اظهار نظرات شتابزده درخصوص الحاق پارسیان نشان از بی‌تدبیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر شریفی در اعتراض به برنامه نود، اظهار داشت: هر از گاهی برخی، آگاهانه از روی شیطنت یا ناخواسته و از روی عدم آگاهی، خاطر مبارک مردم عزیز در استان هرمزگان بالاخص مردم شریف، نجیب و همدل گاوبندی در خصوص موضوع انتزاع پنج روستا با تحرکاتی غیرمنطقی، غیرعلمی و غیرکارشناسی آزرده خاطر می‌کند.

وی افزود: این اقدامات نشان از بی‌تدبیری، بی‌مسؤولیتی و عدم توجه متولیان امر به خواسته‌ها و اندیشه‌های خردورزانه و عقلایی مردم استان هرمزگان و شهرستان پارسیان(گاوبندی) است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: از آن‌ جایی که این موضوع به دلیل حساسیت‌های موجود علاوه بر اعتراضات منطقی مردم هرمزگان به انحاء مختلف نیازمند پیگیری منطقی، علمی و کارشناسی بوده که طی این چند ماهه با حضور برخی از نخبگان هرمزگانی و تعدادی از همکاران نماینده جهت حل این موضوع برای همیشه و رهایی مردم شریف از این استرس و نگرانی اقداماتی قانونی انجام شده که به جهت تحرکات و اقدامات طرف مقابل رسانه‌ای نشد.

شریفی افزود: نمایش نقشه مخدوش جغرافیایی ایران در برنامه تلویزیونی نود جزء ایجاد اختلاف و دمیدن بر طبل نفاق و سوءظن و بی‌اعتمادی به رسانه ملی در بین مردم نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

وی گفت: اینجانب به دلیل حضور در حوزه انتخابیه بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع شیطنت‌آمیز و جعلی با علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی تماس و مراتب اعتراض شدید خود و مردم شریف استان هرمزگان را به اطلاع ایشان رسانده و خواستار پیگیری جدی و برخورد قاطع با عوامل ذیربط و عذرخواهی از مردم استان هرمزگان شدم
به حول و قوه الهی در اولین جلسه علنی در مجمع نمایندگان این موضوع مطرح و راهکارهای اساسی و ریشه‌ای اتخاذ خواهد شد.

نماینده مردم غرب هرمزگان افزود: این اطمینان را به مردم استان هرمزگان و شهرستان پارسیان(گاوبندی) می‌دهم که فرزندان‌شان در خانه ملت هرگز اجازه تعدی و دست‌اندازی به سرزمین آبا و اجدادی‌شان را نخواهند داد.