همزمان با گزارش‌هایی درباره آمادگی ارتش سوریه برای پیشروی به سمت منطقه عاری از سلاح در ادلب و حماه، روزنامه الوطن نوشت: ارتش سوریه تجهیزاتی را به حومه جنوبی استان ادلب و حومه شمالی حماه ارسال کرده است.

به گزارش ایلتنا به نقل از ایسنا، این روزنامه به نقل از یک منبع رسانه‌ای نوشت: گروه‌هایی از جبهه النصره و همپیمانان آن روز گذشته حومه شمالی حماه را با موشک هدف قرار دادند که در اثر آن یک غیرنظامی زخمی و برخی از منازل آسیب دیدند.

الوطن نوشت: روز سه شنبه برای جبهه النصره و همپیمانان آن روز خونینی بود زیرا ارتش با جنگنده‌ها و توپخانه خود تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرد که علت این حملات ارتش این بود که تروریست‌ها بارها توافق‌نامه ادلب را نقض کرده و از منطقه عاری از سلاح به عنوان منطقه‌ای برای حملات مکرر به حماه و ایست‌های بازرسی ارتش سوریه در اطراف این منطقه استفاده کردند.

پایگاه “رأی الیوم” اردن به نقل از منابع محلی اعلام کرد: ارتش سوریه تجهیزات نظامی به جبهه‌هایی به ویژه در حومه شمالی و غرب حماه و حومه‌های ادلب گسیل کرده و هدف از ارسال این تجهیزات آغاز حمله گسترده به منطقه عاری از سلاح مشخص شده در توافق ادلب است.

این پایگاه به نقل از منبع آگاه تصریح کرد: دمشق و مسکو از سناریوی حمله شیمیایی نگران هستند که ممکن است گروه‌های مسلح در ادلب برای متوقف ساختن حمله ارتش و بر هم زدن معادله در شمال سوریه به این حربه شیمیایی متوصل شوند.

این منبع آگاه افزود: انتقال مواد سمی توسط گروه‌های تروریستی دیده شده و پیش‌بینی می‌شود که این گروه‌ها برای متهم کردن دولت سوریه و در نتیجه توقف حملات هوایی و اقدامات نظامی دست به حملات شیمیایی بزنند.

انتهای پیام/ ت۴۴