مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز (۱۱ اردیبهشت) گفت: طی بعد ازظهر بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد طی برخی ساعات افزوده می‌شود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز (۱۱ اردیبهشت) است، اظهار کرد: این شرایط امکان تجمع آلاینده‌ها در برخی ساعات را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: به‌تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در بعد ازظهر بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد طی برخی ساعات افزوده می‌شود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر است همچنین با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات امروز (۱۱ اردیبهشت)، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این شرایط جوی کم وبیش تا فردا (۱۲ اردیبهشت) ادامه دارد، اظهارکرد: طی برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد موثر به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه و افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود طی فردا (۱۲ اردیبهشت) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق مشاهده شود، گفت: از بعد ازظهر این روز وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار می‌گیرد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۷ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۵۸ همچنان در شرایط سالم است.

انتهای پیام/ ت۴۴