فرمانده کل ارتش گفت: همه نیروها باید خود را به صورت شب حمله‌ای آماده کنند و بازی جنگ را دائماً تمرین کنند و نیروی زمینی نیز باید همچنان توان رزمی را ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در گردهمایی فرماندهان یگان عمده و مستقل نزاجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد با تشکر از زحمات نیروی زمینی ارتش در امداد رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: رشادت و اقدامات شما در خدمت رسانی به مردم عزیزمان در استان‌های درگیر سیل موجب دریافت مدال‌های افتخار آمیز از سوی مقام معظم رهبری شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ارتش را به عنوان یک الگو در امداد رسانی به مردم معرفی کردند و فرمودند ارتش در خدمت رسانی به مردم صادق است و شعار ارتش فدای ملت، نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است. رضایت ایشان از اقدامات ارتش موجب افتخار و سرافرازی ماست.

فرمانده کل ارتش گفت: یگان‌های مختلف ارتش، در سیل اخیر مجاهدت و ایثار بسیاری داشتند و از دل این بحران سربلند بیرون آمدند. باید قدردان این عزتی که خداوند متعال به شما داده است باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های ارتش گفت: در چهل سال گذشته هیچ‌گاه ارتش در جایگاه و منزلت امروز در نگاه و بیان فرماندهی معظم کل قوا و در بین مردم نبوده است.

فرمانده کل ارتش همچنین با بیان اینکه تهدیدات ما تهدیداتی جدی است، گفت: اگرچه در ابتدای کار تهدیدات زمینی نخواهد بود اما نیروی زمینی باید به عنوان محور نیروها، آمادگی خود را همواره حفظ کند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: همه نیروها باید خود را به صورت شب حمله‌ای آماده کنند و بازی جنگ را دائماً تمرین کنند و نیروی زمینی نیز باید همچنان توان رزمی خود را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: در بحث تعالی معنوی و بصیرتی، همه ارتش باید خود را مسئول بدانند و «عقیدتی سیاسی» محور و علمدار این کار است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه هرچه سطح بصیرت و معنویت بالاتر می‌رود در برون‌دادهای عملیات‌ها تأثیر خودش را می‌گذارد، گفت: باید جلوی هر کاری که به بصیرت و معنویت لطمه می‌زند را بگیریم.

سرلشکر موسوی افزود: تلاش می‌کنیم به وظایف خودمان در زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان ارتش عمل کنیم و انتظار ما از فرماندهان این است که همه کارکنان را عائله خودمان بدانند و از حال و روزشان آگاه باشند.

وی گفت: ما باید به آن نقطه برسیم که از نظر عاطفی همه رده‌ها با یکدیگر احساس برادری و پیش‌مرگی کنند، در عین حال که کوچک‌ترین خدشه‌ای به سلسله مراتب وارد نشود.