فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت «گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی»برای دستگیری زورگیران و سارقان به عنف از امروز خبر داد.

به گزارش ایلتنا به نقل از ایسنا، در اولین مرحله از اجرای طرح کاشف پلیس پایتخت که در پیش از ظهر امروز در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد سرهنگ حسین رحیمی اظهار کرد: اولین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی تهران در سال ٩٨ از چند روز گذشته به مرحله اجرا در آمد. این طرح منجر به دستگیری ۱۶۵ نفر از سارقان و مهاجمان حرفه‌ای شد که این افراد در حوزه‌های سرقت منزل، سرقت وسایل داخل خودرو، زورگیری و… فعالیت می‌کردند؛ طی این مرحله ٣٩ پرونده تشکیل شد و تا به حال سارقان به ۲۲۳۰ فقره سرقت در بخش‌های مختلف اعتراف کرده‌اند. همچنین برخی از مالباختگان شناسایی شده و بسیاری نیز در حال شناسایی هستند.

وی ادامه داد: ۷۳ درصد از این سارقان سابقه داشتند.

سردار رحیمی با بیان اینکه با اجرای طرح های عملیاتی می‌توانیم به وضعیت مطلوبی برسیم گفت: ما در حوزه کشف جرائم در ۱ ماه و ۱۰ روز سال جاری ۱۳ درصد افزایش کشف سرقت داشتیم همچنین شاهد کاهش ۳ درصدی جرایم نیز بودیم که حکایت از توانمندی پلیس در تهران بزرگ است و در بخش وقوع جرم در بین کل استانهای کشور رتبه آخر را داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در حال حاضر در ارتباط با زورگیری، کیف قاپی، گوشی قاپی و سرقت محموله  ٧١ نفر را دستگیر کرده‌ایم که این افراد در قالب ٢۶ باند فعالیت می‌کردند. در ارتباط با سرقت منازل نیز جمعا ٢۴ فقره دستگیری داشتیم که این افراد در قالب ١١باند و بیشتر در  مناطق شمالی تهران فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه سرقت لوازم خودرو در سطح سرقت‌ها در شهر تهران است گفت: از شهروندان خواهش می‌کنم که خودرو خود را در مکان‌های مناسب متوقف کنند. این در حالیست که در ارتباط با سرقت خودرو ۴٣ نفر را دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری هفت نفر دستگیر شدند عنوان کرد: پنج قاتل نیز در این مرحله دستگیر شدند و وضعیت دستگیری قاتلان بسیار خوب است.

سردار رحیمی با بیان اینکه از امروز گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی را در تهران فعال می کنیم گفت: با بهره گیری از بیش از ۳۰ دستگاه خودرو و موتور که به ناوگان پلیس آگاهی تهران اضافه شد این گروه فعال می شوند که ماموریت آنها در بحث دستگیری زورگیران و سارقان به عنف است.

وی ادامه داد: این گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی مدتی است در حال آموزش دیدن هستند. پلیس نامحسوس پلیس راهور نیز فعال شده است.

رحیمی با اشاره به فعالیت پارکبان‌ها در سطح تهران نیز گفت: هر گونه فعالیت پارکبان‌ها در تهران ممنوع است و عملا بیش از یک سال است که فعالیت این افراد ممنوع شده است؛ اگر قرار بر فعالیت این افراد باشد اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ ت۴۴