با دیدار و توافق سفیر کره جنوبی با رئیس نمایشگاه کتاب تهران، ایران و کره جنوبی مهمان ویژه نمایشگاه‌های کتاب یکدیگر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران با حضور در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با محسن جوادی رئیس نمایشگاه دیدار کرده و گفت: ایران و کره جنوبی در طول تاریخ دوستان نزدیکی برای هم بوده‌اند و امیدواریم این پیوند سالیان سال ادامه داشته باشد.

وی با تاکید مجدد بر همکاری طولانی مدت ایران و کره‌جنوبی، افزود: روابط بین ایران و کره به دوهزار سال قبل یعنی زمانی که ایرانی‌ها برای نخستین بار به کره‌جنوبی سفر کردند، برمی‌گردد و از آن زمان کره‌ای‌ها که به نوعی فرهنگشان تحت تأثیر کشور چین بود، سعی کردند تا استقلال هویتی خود را به دست آورند. کشور کره در حال حاضر بر استقلال فرهنگی و داشته‌های فرهنگی خود بیش از پیش تاکید دارد.

سفیر کره جنوبی در ایران ادامه داد: به نظر من علاوه بر تمرکز روی مسائل اقتصادی، باید مسئله فرهنگی نیز محور فعالیت‌های هر دو کشور قرار بگیرد. پاییز امسال برنامه‌های فرهنگی متعدد در کره جنوبی برگزار خواهد شد. از هنرمندان کشور ایران می‌خواهم تا با حضور در این برنامه‌ها و ارتباط گسترده‌تر با فعالان فرهنگی کره، زمینه و چشم‌انداز آینده را برای تعاملات بیشتر فراهم سازند.

یو جانگ هیان در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، تعاملات فرهنگی بین ایران و کره جنوبی افزایش پیدا کرده و ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب کره‌جنوبی و کره‌جنوبی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بتوانند کتاب‌ها و فرهنگ خود را معرفی کنند.

جوادی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه فرهنگی بین دو کشور گفت: ارتباطات فرهنگی بین کشور ایران و کره جنوبی به‌خصوص از طریق نسل جوان می‌تواند حتی در مناسبات سیاسی و روابط اقتصادی نیز تأثیرگذار باشد و رابطه‌ی بین دو کشور را پایدارتر شود.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها و تولیدات ادبی و هنری کره با اقبال عمومی در ایران مواجه شده‌اند، ابراز امیدواری کرد این تقابل دوجانبه شده و هم در حوزه کتاب و نشر و هم در زمینه سینما هر دو کشور بتوانند به تبادل آثار بپردازند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران، همچنین از علاقه بین دو کشور به فعالیت در حوزه نشر و ادبیات کودک و نوجوان، به عنوان نقطه عطفی برای همکاری‌های مشترک در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدواریم نمایشگاه فرصتی برای توسعه علاقه فرهنگی مردم دو کشور ایران و کره جنوبی باشد.

انتهای پیام/ ت۴۴