در آستانه برگزاری دومین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور، نامه اعضای هیأت مؤسس خانۀ انجمن‌های ادبی، دبیران مجامع استانی و کشوری و اعضای کرگروه امور انجمن‌های ادبی خطاب به رهبر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، در آغاز این نامه با تشریح روند شکل‌گیری و برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور و لزوم اختصاص محلی برای خانه انجمن‌های ادبی، از ایشان درخواست شده تا کاربری خانۀ ملک‌الشعراء بهار که هم‌اکنون در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است به «خانه انجمن‌های ادبی» واگذار شود.

متن این نامه که در دومین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور توسط مرتضی سرهنگی قرائت شد، به این شرح است:

رهبر عزیزمان

حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای

با سلام و ادب

یادمان هست سال ۱۳۸۹ وقتی با شاعران دیدار کردید فرمودید: «انجمن‌های ادبی لازم است» و باید به آن‌ها «پرداخته» شود.

با همین نگاه ما انجمن‌های ادبی دور هم نشستیم تا صدای قشنگ ادبیات فارسی را به گوش‌هایی که به آن علاقه‌مندند برسانیم. بستر این هم‌نشینی و هم‌آوایی را وزارت ارشاد خودمان فراهم کرده و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان کارهای اجرایی آن را به عهده گرفته است.

اردیبهشت هر سال نسیم ادبیات از شاخه‌های جوان این انجمن‌ها می‌وزد، آن‌ها را کنار هم می‌نشاند، مجمع عمومی‌شان را شکل می‌دهد و جایزۀ ادبی ملک‌الشعراء بهار با دست‌های چنین همدلانی تراش می‌خورد.
حالا انجمن شدن این ذهن‌ها و زبان‌ها، سقفی می‌خواهد که چراغ روشنی بالای آن باشد. محکم‌ترین و مناسب‌ترین سقفی که می‌شناسیم خانۀ ملک‌الشعراء بهار در خیابانی به همین نام در تهران است. اما سایه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمت خدا بر او) روی آن دیده می‌شود.

حالا همه‌مان چشم به راه آفتاب هستیم.

و این ما:

خسرو احتشامی، زکریا اخلاقی، اسماعیل امینی، محمدرضا انتظاری، عباس‌علی باقری، محمدعلی بهمنی، راضیه تجار، مریم حسینی، ابوتراب خسروی، بهروز جلالی، فاطمه راکعی، محمدرضا زائری، ابراهیم زاهدی مطلق، بهمن ساکی، مرتضی سرهنگی، محمدعلی صاعد اصفهانی، غلامرضا طریقی، قاسم‌علی فراست، عبدالحسین فرهنگ، مهدی قزلی، محمدکاظم کاظمی، مهدی محمدی، محمدعلی مجاهدی، محمدجواد محبت، جواد محقق، علی‌محمد مؤدب، محمدسَرور مولایی، محمدحسین مهدوی (م. موید)، فریبا یوسفی و محمدجعفر یاحقی.