منابع به الجزیره گفتند، توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از ساعت چهار و نیم صبح امروز (دوشنبه) حاصل شده است، در حالی که گروه‌های مقاومت دستیابی به هرگونه توافق با این رژیم را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از ایسنا، برخی مسؤولان فلسطینی به شبکه الجزیره گفتند، توافق آتش‌بس با صهیونیست‌ها با وساطت مصر برای پایان دادن به درگیری‌های شدید در غزه و جنوب سرزمین‌های اشغالی حاصل شده است.

یک مقام فلسطینی مطلع گفت،‌ توافق آتش‌بس از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح امروز اجرا شده است.

یک مقام دیگر نیز بر دستیابی به توافق آتش‌بس تاکید و شبکه تلویزیونی وابسته به حماس نیز این موضوع را اعلام کرد.

پیش از این رسانه اسرائیلی اعلام کرده بود، مصر و قطر در تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس موفق شده‌اند. طبق گزارش رسانه‌ رژیم صهیونیستی، این توافق شامل آغاز آتش بس از نیمه شب دوشنبه است.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، مصر، قطر و سازمان ملل پیشنهادی را به رژیم صهیونیستی از بابت اجرای آتش بس بین ارتش این رژیم و گروه‌های مقاومت در غزه داده‌اند.

در حالی که مصر و قطر تلاش برای برقراری آرامش بین دو طرف را صورت دادند، “اتاق عملیات مشترک” در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر کرد، اظهار کرد: قبل از پاسخگویی اشغالگران به خواسته‌های ملت ما هرگز جنگ متوقف نخواهد شد و ما هرگز تا زمانی که رهبری دشمن توافقات با مقاومت را انکار کند، اجازه خروج شهرک نشینان از پناهگاه‌هایشان را نمی‌دهیم.

مصعب البریم، سخنگوی جهاد اسلامی نیز شب گذشته تاکید کرده بود: تلاش‌های مصر برای بازگشت به آرامش ادامه دارد اما تا این لحظه توافقی حاصل نشده است.

البریم تصریح کرد: مقاومت شروط اسرائیل را که تنها شامل آرامش مقابل آرامش است، نمی‌پذیرد.

در این راستا نیروهای رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت در غزه را با توپخانه هدف گرفتند و جنگنده‌های این رژیم یک ساختمان مسکونی در شرق خان یونس در جنوب غزه را با خاک یکسان کردند. در حالی که گروه‌های مقاومت نیز عملیات جدیدی از شلیک راکت‌هایی از غزه به اراضی اشغالی انجام دادند به طوریکه صدای آژیرهای خطر در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون موجب شهادت ۲۹ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن شده در حالی که در اثر حملات راکتی مقاومت چهار اسرائیلی نیز به هلاکت رسیده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمان امنیت داخلی در داخل برج حکومتی در غرب غزه را با خاک یکسان کردند، همچنین منزل خانواده مشتهی را در مرکز غزه و نیز منزل ابوقمر در خیابان الصناعه در محله تل الهوا در غرب غزه را ویران و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خودروی حامد الخضری شهروند فلسطینی را بمباران کردند.

از سوی دیگر، گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی از شهادت دو تن از نیروهای خود در حمله هوایی به محله الشجاعیه در شرق غزه خبر داد.

همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در حملات به چند نقطه در ساحل غزه مشارکت داشتند و مرکز پلیس دریایی در بندر ماهیگیران در غزه و ساحل منطقه بیت لاهیا و بندر ماهیگیران در خانیونس را هدف گرفتند.

در عین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، حدود ۱۴۶ فلسطینی در اثر حملات صهیونیست‌ها که حدود ۱۵ ساختمان را ویران کردند، زخمی‌ شدند.

انتهای پیام /ت۴۴