دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: مشکل رهاسازی فاضلاب یکی از خیابان‌ها به نهر خاصی که محل تغذیه اراضی کشاورزی پایین دست بود و موجب ایجاد مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی شده بود، با ورود مدعی العموم رفع شد.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از میزان، افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام از ورود مدعی العموم به بحث محیط زیست و برطرف شدن  مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شهر ایلام خبر داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: گزارشی از اداره محیط زیست شهرستان ایلام مبنی بر رهاسازی فاضلاب یکی از خیابان‌ها به نهر خاصی که محل تغذیه اراضی کشاورزی پایین دست بود که موجب ایجاد مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی گردیده، واصل شد.

این مقام قضایی بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم از طریق اداره آب و فاضلاب ایلام ظرف ۲۴ ساعت، این مشکل برطرف و مسیر فاضلاب اصلاح شد.

خسروی زاد افزود: همچنین گزارشی از مرجع انتظامی اعلام گردید که در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و مصطفی خمینی (ره) سطح شهر ایلام که عملا قطب‌های درمانی استان نیز به حساب می‌آیند، زباله‌های خطرناک عفونی به نحو نامناسبی در فضای باز تا زمان انتقال به خارج از شهر، نگهداری می‌شوند که بعضا بارش باران یا دخالت حیوانات موجب پراکندگی آن‌ها در سطح بیمارستان می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام خاطرنشان کرد: این موضوع طبیعتا شرایط تهدیدآمیزی در قبال بهداشت عمومی و محیط زیست را ایجاد می‌کرد

این مقام قضایی تصریح کرد: لذا پیرو این گزارش، دستور قضایی صادر و هیاتی مرکب از دادیار شعبه دوم به جانشینی از دادستان، فرمانده انتظامی شهرستان و رئیس کلانتری بازرسی بالغ بر ۳ و نیم ساعت از مراکز درمانی فوق بعمل آوردند.

وی گفت: نهایتا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ظرف ۴۸ ساعت کلیه شرایط ناسالم سابق برطرف گردید، بدین نحو که زباله‌های عفونی در اتاق‌های بسته و غیر قابل ورود تا زمان انتقال نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/ ت۴۴