مراسم اختتامیه مسابقه داستان نویسی خودنویس، با معرفی برگزیدگان این رویداد بزرگ ادبی، عصر یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، مسابقه سراسری داستان نویسی «خودنویس» با معرفی برگزیدگان و آثار قابل تقدیر به کار خود پایان داد.

این مراسم با حضور داوران و مربیان و برگزیدگان مسابقه خودنویس و همچنین، مدیران و مسئولان حوزه نشر و رمان‌نویسی، برگزار شد؛ قاسم صفایی‌نژاد، مدیر نشر جام جم، در مراسم مسابقه داستان نویسی «خودنویس»، با اعلام برنامه‌های سال ۹۸ نشر جام جم اعلام کرد: نشر جام جم، مسابقه خودنویس را در موضوعات و شاخه‌های دیگری نیز دنبال خواهد کرد، که اخبار آن در طول سال اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر مشارکت سراسر مردم ایران در این مسابقه، اعلام کرد: در این مسابقه تنها ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان تهرانی بوده‌اند.

مدیر نشر جام جم همچنین، با ارائه آماری از مسابقه خودنویس اعلام کرد: در این مسابقه بیش از ۴۵۰ اثر دریافت شد که ۲۰ اثر شایسته راهیابی به مرحله بعد تشخیص داده شده و برای شرکت در کارگاه‌ها و پرورش داستان‌ها به کارگاه‌های خودنویس دعوت شدند.

صفایی‌نژاد همچنین از راه‌اندازی نشر سرای خودنویس برای پرورش و استعدادیابی نویسنده‌های ایرانی، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آموزش مجازی برای علاقمندان و تشکیل حلقه‌های کتاب‌خوانی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های این نشر خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر ۲۰ نفر برتر مسابقه خودنویس، که تحت عنوان طلایی شناخته می‌شوند، ۱۱۰ نفر برگزیده نقره‌ای و ۱۲۰ نفر برگزیده برنزی، نیز توسط جام جم حمایت خواهند شد.

بر این اساس، دوره‌های آموزشی برای برندگان نقره‌ای ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود و برندگان برنزی با ۵۰ درصد تخفیف می‌توانند از این دوره‌ها استفاده کنند؛ همچنین کلاس‌های خصوصی استعدادپروری و پرورش قلم برای برندگان نقره‌ای ۷۰ درصد تخفیف خواهد داشت و برندگان برنزی با ۵۰ درصد تخفیف می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

این مراسم با سخنرانی دکتر سید بشیر حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما ادامه یافت؛ وی با تاکید بر استعدادیابی در نسل جدید کشور، از تلاش‌ها برای شکوفایی استعدادهای نویسندگی کشور قدردانی کرد.

در ادامه، مراسم رونمایی از کتاب صوتی «سه کاهن» نوشته مجید قیصری، جدیدترین تولید «قناری»، برند تولید کتاب‌های صوتی جام جم، برگزار شد و فریبا فصیحی بخش‌هایی از کتاب را به صورت زنده برای حضار اجرا کرد.

مراسم اختتامیه خودنویس با اعلام برندگان بخش آرای مردمی ادامه یافت، و محمد صدوقی، مدیر عامل طاقچه، چگونگی رأی گیری و محاسبه آرا را تشریح کرد؛ در ادامه برندگان بخش آرای مردمی به ترتیب اول تا سوم، زینب یوسف ستار آذری نویسنده داستان «دوربرگردون»، محمود مرادی گمش تپه نویسنده داستان «یک شهر، یک پدر» و مرجان ارتند نویسنده داستان «شب را باور مکن» جوایز خود را دریافت کردند.

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، دبیر علمی این مسابقه، با اشاره به ملاک‌های داوری، و آثار دریافتی تاکید کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه برای بار اول داستان خود را عرضه کرده و تاکنون هیچ کتاب چاپ شده‌ای نداشته‌اند.

هیئت داوران مسابقه خودنویس آقایان مجید قیصری، حسن محمودی، میرشمس‌الدین‌فلاح‌هاشمی و سرکار خانم وجیه سامانی، داستان «حوری‌نساء» نوشته عبدالرضا شریفی‌نیا را شایسته تقدیر دانست و جایزه ویژه صدمیلیون ریالی خود را برای اولین مسابقه داستان‌نویسی خودنویس، به علی درزی، برای داستان «میرزا مقنی گورکن» اهدا کردند.

در انتهای این مراسم نیز، به ۲۰ برگزیده برتر خودنویس، لوح یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/ ت۴۴