سخنگوی قوه قضاییه در دومین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها، به طرح مسائل و موضوعات مهم حقوقی و قضایی پرداخت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از میزان، غلامحسين اسماعيلی، سخنگوی قوه قضاییه در دومين نشست خبري خود با اصحاب رسانه، ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، ابراز اميدواري كرد از نعمات اين ماه همگان حداكثر بهره را ببرند.
وي به بيان يك توصيه در باب رعايت حرمت ماه مبارك رمضان پرداخت و بيان داشت: توصيه به همه شهروندان عزيز اين است كه حرمت ماه رمضان را نگه دارند؛ به ويژه كساني كه به هر دليل از روزه گرفتن معذور هستند، احترام اين ماه و مومنين روزه دار را نگه دارند.

سخنگوي قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه از تظاهر به روزه خواري اجتناب شود، تاكيد كرد: واحد هاي صنفي كه مواد خوراكي ارائه مي كنند، وظيفه دارند نسبت به حفظ شان اين ماه و عدم ارائه مواد خوراكي در حد فاصل اذان صبح تا اذان مغرب، رعایت نمايند.

وي خاطرنشان كرد: تظاهر به روزه خواري تظاهر به فعل حرام است و مطابق ماد ٦٣٨ قانون مجازات اسلامي جرم شناخته شده و ماموران موظف، وظيفه دارند در صورت مواجهه به تكليف قانوني خود عمل كنند.

اسماعيلي در باب توصيه دوم افزود: توصيه دوم كه توصيه هميشگي است، اما به بهانه ماه مبارك رمضان و فرصت معنويت در اين ماه عزيز تکرار می‌شود، اين است كه بانوان محترم رعايت بيش از پيش حجاب شرعي و اسلامي در اماكن و معابر عمومي را مورد توجه قرار دهند.
وي بيان داشت: به موجب تبصره ماده ٦٣٨ قانون مجازات اسلامي، عدم رعايت حجاب شرعي در مرئا و منظر عموم و اماكن عمومي از ناحيه بانوان جرم شناخته شده است و انتظار این است که از فرصت معنويت اين ماه بانوان و آقايان در رعایت شئونات اسلامی استفاده كنند.
انتهای پیام/ ت۴۴