۲۷ سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار به موضوع افطاری ساده به عنوان یک سنت حسنه اشاره کردند. ایشان در دیدار با مسئولان کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) فرمودند: «الان در بعضی از کشورهای اسلامی سنت خوبی وجود دارد که در تمام ماه رمضان، اغلب مساجد افطاری می‌دهند؛ یعنی هرکس برود و وارد مسجد بشود، پذیرایی […]

۲۷ سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار به موضوع افطاری ساده به عنوان یک سنت حسنه اشاره کردند. ایشان در دیدار با مسئولان کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) فرمودند: «الان در بعضی از کشورهای اسلامی سنت خوبی وجود دارد که در تمام ماه رمضان، اغلب مساجد افطاری می‌دهند؛ یعنی هرکس برود و وارد مسجد بشود، پذیرایی می‌شود. البته خانواده‌ها محروم می‌مانند؛ فقط مردان افطاری می‌خورند و برمی‌گردند! اگر بشود در این‌جا هم همین سنت در خصوص افراد تحت پوشش شما رواج پیدا کند – البته با حضور تمام افراد خانواده – خوب است. در زمان رژیم گذشته، این ارتباطات معنوی، کم و یا منجمد شده بود؛ که البته متأسفانه بقایایش همچنان باقی است. ما بایستی در دوران اسلامی، این ارتباطات را زنده کنیم.»

از آن تاریخ به بعد، رهبر فرزانه انقلاب بارها در کلامشان به لزوم برپایی و توسعه طرح افطاری ساده در ماه مبارک رمضان تاکید داشته‌اند.

خانه‌ طراحان‌ انقلاب‌ اسلامی تازه‌ترین پوستر خود را با عنوان «عظمت سادگی» در تکریم این طرح مبارک منتشر کرد.