کتاب «صباح» شامل خاطرات صباح وطن‌خواه از مدافعان شهر خرمشهر و بانوان امدادگر جنگ تحمیلی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، انتشارات سوره مهر کتاب «صباح» شامل خاطرات خانم صباح وطن‌خواه را به تازگی روانه بازار کتاب کرده است. این کتاب به کوشش فاطمه دوست‌کامی تدوین شده است و به گفته وی در مقدمه کتاب حاصل ۲۰۰ ساعت مصاحبه با وطن‌خواه است.

دوست‌کامی در مقدمه خود بر این کتاب عنوان می‌کند که صباح وطن‌خواه از چهره‌های مطرح شده در کتاب مشهور «دا» است که به دفعات زیادی از وی در این اثر یاد شده است و همین موضوع شخصیت وی را برای او جذاب کرده است و پس از آشنایی نگارنده با او به واسطه سیده‌اعظم حسینی که راوی کتاب دا است، این آشنایی منجر به گردآوری خاطرات او و نگارش آن طی دو سال می‌شود.

صباح وطن‌خواه از زنان امدادگر فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر است که در جریان اشغال خرمشهر و نیز مقاومت مردمی در مقابل اشغال نقش آفرینی داشته است.

فاطمه دوست‌کامی در بخشی از مقدمه خود بر این اثر درباره وی می‌نویسد:

صباح دختری بود با روحیه‌ای پرسش‌گر که اسلام و انقلاب اسلامی را مرحله به مرحله جست‌و جو کرده و به شناخت و البته یقین رسیده بود. او با حجاب بود نه به این دلیل که در خانواده‌ای مذهبی متولد شده است، مرید امام بود نه به خاطر اینکه جو غالب سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب و بعد آن اینگونه می‌طلبید؛ مدافع شهرش بود نه به این علت که سرپناهی نداشت و به ناچار در خرمشهر مانده و از آن دفاع کرده بود… نه…همانطور که در این کتاب خواهید خواند، صباح وطن‌خواه نماینده‌ای است از نسل انقلابی آن سال‌ها، با آگاهی و بصیرت مسیر زندگی و عقیده‌اش را انتخاب کرد و پای تمام سختی‌ها و مشکلاتش ماند.

همچنین صباح وطن‌خواه نیز در این کتاب علت روایت کردن خاطراتش پس از سال‌ها سکوت را حوادث سال ۸۸( سال ضبط مصاحبه‌های تألیف کتاب) عنوان کرده و می‌گوید: وقتی دیدم ما با سکوتمان یک قدم کنار کشیدیم، اما در عوض دشمن با هیاهو چندین قدم به سمت ما آمد و سعی کرد جای حق و باطل را در نگاه مردم عوض کند، دیگر نتوانستم سکوت کنم. حالا احساس تکلیف می‌کنم و امیدوارم با روایت آنچه در سال‌های گذشته بر من و دوستان هم رزم رفته بتوانم دلی را نرم و اندیشه‌ای را بیدار کنم.

این کتاب در سی فصل نوشته شده است و حجمی بالغ بر ۶۰۰ صفحه دارد. پیش از این نیز مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت از این کتاب به عنوان اثری مکمل و حتی شوق‌انگیزتر از کتاب «دا» یاد کرده بود.

سوره مهر این اثر تازه را با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر کرده است.