معاون آموزشی وزارت بهداشت از بازبینی در نحوه برگزاری آزمون‌های کشوری جامع علوم پایه و پیش کارورزی خبر داد و گفت: برگزاری این آزمون‌ها توسط مناطق ۱۰ گانه آمایشی علوم پزشکی منتفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، دکتر باقر لاریجانی درباره وضعیت برگزاری آزمون‌های کشوری دانشجویان علوم پزشکی به صورت قطبی ۱۰ گانه گفت: آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی برای دانشجویان پزشکی اکنون به صورت قطبی برگزار می‌شود و ما برای هماهنگی بیشتر بین سوالات قطب‌ها، سوالاتی با عنوان لنگرگاه طراحی می‌کنیم و با یک مدل آزمونی سوالات را کنترل می‌کنیم تا قبولی‌ها و ردی های مختلف این آزمون در مناطق مختلف یکسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم محاسنی دارد که موجب می‌شود دانشگاه‌ها نیز به طراحی سوال بپردازند و مشارکت بیشتری دارند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: اما اشکال این سیستم این است که به هر طریقی که سوالات طراحی شود و با سوالات لنگرگاه هم کنترل شود، بازهم یکدست نخواهد بود. ضمن اینکه باید ۱۰ گروه سوالات را طراحی کنند که هزینه طراحی سوال هم ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت درصدد هستیم که آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی به شیوه‌ای جدید از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار شود و هم هزینه‌های برگزاری آزمون کاهش یابد و هم یکسانی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما در کشور دو امتحان ملی برای دانشجویان پزشکی داریم که تأثیر بسیار زیادی در ارتقا دانش پزشکی دانشجویان دارد چرا که همه کسانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند باید در این امتحان شرکت کنند.

لاریجانی اظهار داشت: به دلیل ۱۰ گانه شدن این امتحانات سیستم لنگرگاهی نمی‌توانست یکدستی مورد نظر را ایجاد کند به همین منظور بازبینی در برگزاری آزمون‌های کشوری جامع علوم پایه و پیش کارورزی در حال انجام است.

انتهای پیام/ ت۴۴