قائم مقام وزیر علوم از ابلاغ آیین نامه‌ای در جهت افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت خبر داد و گفت: این موضوع از نقیصه‌های نظام آموزش عالی بوده که امیدواریم این نقیصه رفع شود.

عبدالرضا باقری در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم برای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: اواخر سال گذشته آئین نامه جدیدی تحت عنوان «اعزام اعضای هیئت علمی به صنعت» به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که بر اساس این آئین نامه تمام اعضای هیئت علمی که امسال در دانشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند باید دوره فرصت مطالعاتی در صنعت را طی کنند.

وی ادامه داد: تمام اعضای هیئت علمی باید متناسب با رشته‌ای که دارند در محل‌هایی که با رشته و تخصص آنها متناسب باشد یک دوره ۶ ماهه حضور داشته باشند.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت، افزود: این موضوع هم به بخش جامعه و هم به بخش صنعت کمک می‌کند تا صنعت از نظرات و تخصص اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده کرده و هم می‌تواند به ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و صنعت کمک کند.

وی یادآور شد: این موضوع یکی از نقیصه‌های نظام آموزش عالی بوده که امیدواریم با این تمهیدات و با افزایش هماهنگی با وزارت‌خانه های دیگر، هرچه بهتر این دوره‌ها را برگزار کرده و به پیوند بیشتر دانشگاه و جامعه کمک کنیم.