تیم‌های فوتبال تاتنهام و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا شنبه یازدهم خردادماه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های تاتنهام و لیورپول شنبه یازدهم خردادماه از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید به مصاف هم می‌روند.

تیم فوتبال لیورپول در صورت پیروزی در این دیدار به سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها تبدیل می‌شود. رئال مادرید و آث‌میلان در رتبه‌های اول و دوم پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند و بایرن مونیخ، بارسلونا و لیورپول با کسب ۵ عنوان قهرمانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تیم فوتبال تاتنهام نیز اگر بتواند لیورپول را شکست دهد، ششمین تیم انگلیسی است که می‌تواند جام قهرمانی اروپا را به خانه ببرد.

تیم فوتبال لیورپول راه بسیار سختی برای رسیدن به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را طی کرده است. شاگردان کلوپ در مرحله گروهی با تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، ستاره سرخ بلگراد و ناپولی همگروه بودند. لیورپول در گروه C لیگ قهرمانان توانست با ثبت ۳ پیروزی و ۳ شکست و با کسب ۹ امتیاز پس از پاری‌سن‌ژرمن به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود.

شاگردان کلوپ در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان رفتند. لیورپولی‌ها در بازی نخست مقابل نماینده آلمان در خانه خود با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند، اما در بازی برگشت با نتیجه قاطع ۳ بر یک حریف نامدار خود را شکست دادند.

 

 

 

نماینده قرمز پوش انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی کار راحت تری نسبت به مرحله قبل داشت. لیورپول در این مرحله مقابل پورتو پرتغال صف آرایی کرد. شاگردان کلوب در بازی رفت در خانه خود با نتیجه ۲ بر صفر قهرمان پرتغال را شکست دادند و در بازی برگشت نیز با نتیجه ۴ بر یک قدرت خود را به رُخ حریف کشیدند.

لیورپول در مرحله نیمه نهایی به سد محکمی به نام بارسلونا برخورد کرد. قرمز پوشان در بازی رفت با نتیجه ۳ بر صفر مقابل قهرمان اسپانیا شکست خوردند و اکثر کارشناسان و هواداران لیورپول این تیم را حذف شدند قلمداد می‌کردند، اما شاگردان کلوپ که به کامبک کردن عادت دارند در بازی برگشت با نتیجه باورنکردنی ۴ بر صفر بارسلونا اسپانیا را بدرقه کردند. یاران محمد صلاح با این پیروزی خود را به شهر مادرید و فینال لیگ قهرمانان اروپا رساندند.

تیم فوتبال تاتنهام که شاید کمتر کارشناس و فوتبال‌دوستی تصور می‌کرد به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد در مرحله گروهی با تیم‌های بارسلونا، اینترمیلان و آیندهوون همگروه بود. تاتنهام در گروه B پس از بارسلونای اسپانیا و با ثبت ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ باخت با کسب ۸ امتیاز به مرحله حذفی صعود کرد.

تاتنهام در مرحله یک هشتم نهایی توانست در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت تیم فوتبال دورتمند آلمان را شکست دهد و به جمع ۸ تیم برتر اروپا صعود کند.

نماینده انگلیس در این مرحله به مصاف منچسترسیتی رفت. تاتنهام توانست اینبار مقابل دیگر نماینده انگلیس در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر پیروزی شود. در بازی برگشت، اما شرایط متفاوت بود، چراکه منچسترسیتی توانست با نتیجه ۴ بر صفر تاتنهام را شکست دهد، اما به دلیل قانون گل زده در خانه حریف تیم فوتبال تاتنهام به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

تیم فوتبال تاتنهام در این مرحله باید به مصاف آژاکسی می‌رفت که توانست بود یاران رونالدو در تیم فوتبال یوونتوس را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند. تاتنهامی‌ها در مجموع ۲ دیدار رفت رفت و برگشت توانستند با نتیجه ۳ – ۳ و به لطف قانون گل زده در خانه حریف به فینال بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا را یابند.

 

حال ۲ نماینده انگلیس به مرحله فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و در یک دیدار تمام انگلیسی در شهر مادرید اسپانیا به مصاف هم می‌روند. شهری که تیم فوتبال رئال مادرید با ۱۲ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد.

نکاتی درباره تیم‌های تاتنهام و لیورپول

  • تیم‌های فوتبال تاتنهام و لیورپول تا به حال ۱۷۰ بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند که در ۷۹ مسابقه قرمز پوشان آنفیلد پیروز شدند، ۴۸ دیدار نیز تاتنهام به سود خود به پایان رساند و ۴۸ بازی هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است.
  • تاتنهامی‌ها برای نخستین بار است که به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌رسند.
  • تیم فوتبال لیورپول با کسب ۹۷ امتیاز در لیگ برتر انگلیس توانست جواز حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را کسب کند.
  • تیم فوتبال تاتنهام با قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول لیگ برتر انگلیس توانست به مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ برسد.
  • لیورپول تا به حال ۹ مرتبه توانسته است در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود.
  • قرمزپوشان آنفیلد ۵ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده اند.
  • تاتنهام تا به حال در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان نخست دست نیافته است.
  • کلوپ در این دیدار نمی‌تواند از کیتا به دلیل مصدومیت اسفاده کند.

ترکیب احتمالی فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا

  • تاتنهام: لوریس، آلدرویرلد، فرتونخن، رز، تریپیر، وینکس، سیسوکو، اریکسن، آلی، سون، کین
  • لیورپول: آلیسون، فن دایک، ماتیپ، رابرتسون، آرنولد، فابینیو، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه، فیرمینو

دیدار تیم‌های فوتبال تاتنهام و لیورپول امشب ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید برگزار می‌شود.

انتها پیام/