شرکت آمریکایی گوگل پلی، نرم افزار موبوگرام را از روی گوشی های اندروید حذف کرد.

شب گذشته گوگل پلی اقدام به حذف نرم افزار موبوگرام فارسی از روی تمام گوشی های اندروید کرد. درست همانند کاری که چند ماه پیش با تلگرام طلایی و هاتگرام انجام داد. اقدامی که با گمانه زنی های بسیاری در فضای مجازی رو به رو شد. برخی مدعی شدند که این نرم افزارها که توانسته بودند دسترسی بدون فیلتر مخاطب به تلگرام را فراهم کنند، توسط دولت ایران طراحی شدند و در صدد جاسوسی از افراد بر آمده اند. عده ای نیز کار شرکت آمریکایی را نادرست دانستند و خواهان دسترسی آزاد به این برنامه ها شدند. اما کمتر کسی به این نکته توجه کرد که:
یک شرکت آمریکایی، توانسته از آن سر دنیا، این نرم افزار ها را از روی گوشی ایرانی ها پاک کند!

دقت کنید! یک آمریکایی(!)، آن چنان به گوشی یک ایرانی که تقریبا شخصی ترین حریم اوست، دسترسی دارد که می تواند سر خود، در برنامه هایش کند و کاو کرده و آن چه را که می خواهد نباشد، پاک کند.
به راحتی می تواند بگوید: من این را نمی پسندم. این برنامه برای من امن نیست!

در دنیای امروز، قلب انسان، تلفن شخصی اوست. دستگاهی که خصوصی ترین اتفاقات و اطلاعات زندگی خود را در آن نگهداری می کند. البته که حتما آقای مهندس جهرمی این را می دانند. حضور ایشان در فضای مجازی، اهمیت به نظرات مردم و تلاش برای تعامل سازنده با آن ها پسندیده است، اما باید از ایشان پرسید: تضمین امنیت اطلاعات کاربران ایرانی در مقابل شرکت های خارجی و حتی موتورهای جستجوی غول پیکر، چیست؟ آیا نمی توان با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دست بیگانگان را از اطلاعات کاربران ایرانی کوتاه کرد؟

انتهای پیام/ ت۴۴