تعیین یک شماره و راه ارتباطی در جهت تسریع در روند برخورد قانونی با جرائم مفاسد اجتماعی و اخلاقی اقدام مهم و موثری است که از سوی دادسرای ارشاد تهران صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی خبرگزاری ایلتنا به نقل از میزان، اعلام یک شماره و راه ارتباطی در جهت تسریع در روند برخورد قانونی با جرائم منافی اخلاق و عفت عمومی اقدام مهم و موثری است که این روز‌ها از سوی دادسرای ارشاد تهران صورت گرفته است.

سرپرست این دادسرا از شهروندان اخلاق مدار تهرانی خواسته است که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و…»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و …» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام رسان‌های سروش، ایتا و… ارسال نمایند.

آنطور که محمد مهدی حاج محمدی سرپرست دادسرای ارشاد تهران بیان داشت، این اقدام برای تسریع در برخورد با هنجارشکنی‌ها با استفاده از ظرفیت مردم و شهروندان دغدغه‌مند است.

او که این مستندات را شخصا بررسی و رسیدگی می‌کند، به شهروندان تهرانی اطمینان خاطر داده است که گزارشات واصله در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و با اعمال مجرمانه برخورد می‌شود.

حاج محمدی در این رابطه توضیح داد: مردم وقتی با هنجارشکنی‌ها مواجه می‌شوند علاقه دارند آن را گزارش کنند؛ اما نمی‌دانند از چه طریق باید این اقدام صورت گیرد و ارسال گزارش به پلیس و وصول آن به دادسرا نیز ممکن است با مقداری زمان بیشتری مواجه شود، لذا بر آن شدیم تا با ورود به این موضوع از ناحیه دادسرا، به برخورد با مظاهر علنی جرائم منافی اخلاق و عفت، تسریع بخشیم.

سرپرست دادسرای ارشاد در رابطه با هدف از ایجاد این بستر برای ارسال گزارشات مردمی، تصریح کرد: قصد داشته‌ایم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که اگر فردی با هنجارشکنی مواجه شد و مایل بود که آن را در راستای اصلاح وضعیت جامعه گزارش کند، بتواند به یک مرجع مشخص اطلاع دهد و در اصلاح آن مورد مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام