طی سال ۹۷ در نقاط شهری بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به « پیروی از خانوار» (۵۳.۹ درصد) ، « جستجوی کار» (۱۰.۱ درصد) و « جستجوی کار بهتر» (۶.۴ درصد) بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دبنا، مطابق اطلاعات مرکز راهبردی وزارت کار درباره نقش کار بر مهاجرت جمعیت گفت: جمعیت مهاجر در سال ۹۷ حدود ۷۱۱۱۵۴ نفر می باشد که حدود ۵۸۸۳۱۲ نفر مربوط به نقاط شهری و ۱۲۲۸۴۱ نفر مربوط به نقاط روستایی بوده است.

بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به « پیروی از خانوار» (۵۲٫۸ درصد) « جستجوی کار» (۱۰٫۰ درصد) و « جستجوی کاربهتر» (۶٫۵درصد) بوده است. همچنین در نقاط شهری نیز بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به « پیروی از خانوار» (۵۳٫۹ درصد)« جستجوی کار» (۱۰٫۱ درصد) و « جستجوی کار بهتر»(۶٫۴ درصد) می باشد. در نقاط روستایی نیز بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به «پیروی از خانوار»(۴۷٫۸ درصد) « پایان خدمت وظیفه»(۱۳٫۵ درصد) و «جستجوی کار»(۹٫۱ درصد) بوده است.

 از بین جمعیت مهاجر سال ۹۷، تعداد ۳۰۲۸۱۷ نفر (۴۲٫۶ درصد) از نظر اقتصادی فعال می باشند که از این تعداد ۲۳۴۰۶۴ نفر شاغل (۷۷٫۳ درصد) و ۶۸۷۵۳ نفر بیکار (۲۲٫۷ درصد ) می باشند.

 بیشترین علت مهاجرت جمعیت شاغل در سال ۹۷، به ترتیب مربوط به « جستجوی کار» ،« پیروی از خانوار» و « جستجوی کار بهتر» می باشد. کمترین علت مهاجرت این قشر نیز مربوط به « پایان تحصیل»،« تحصیل» و « انجام خدمت وظیفه » بوده است.

 بیشترین علت مهاجرت جمعیت بیکار درسال ۹۷، به ترتیب مربوط به «پایان خدمت وظیفه» ، «پیروی از خانوار» و «جستجوی کار» می باشد. کمترین علت مهاجرت این قشر نیز مربوط به « انتقال شغلی» و « انجام خدمت وظیفه» و « تحصیل» بوده است.