رئیس اتاق اصناف تهران از تعیین قیمت حداکثری برای نان‌های سفارشی سنگک و بربری خبر داد و گفت: بر این اساس نان بربری سفارشی با آرد آزاد ۲۰۰۰ تومان و نان سنگک با آرد آزاد و دو رو کنجد ۳۰۰۰ تومان است و و بهای بالاتری از نرخ‌های تعیین شده بگیرند. قاسم نوده فراهانی رئیس […]

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با قیمت‌گذاری نان سفارشی گفت: با توجه به افزایش قیمت نان به صورت مصوب که با هدف ارائه نان با کیفیت به مردم صورت گرفت، برای نان‌های سفارشی که در پخت آن از کنجد استفاده می‌شود ،حداکثر قیمت تعیین شده است.

رئیس اتاق اصناف تهران ضمن انتقاد نسبت به عرضه نان سفارشی به صورت اجبار به مشتریان اظهار کرد: نانوایان اجازه فروش اجباری نان به مصرف کنندگان را ندارند و نان سفارشی تنها به خواست مشتری پخت خواهد شد.

وی قیمت نان بربری سفارشی با آرد یارانه‌ای را ۱۵۰۰ تومان و نان با آرد آزاد را ۲۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نان سنگک با آرد یارانه‌ای به صورت یک‌رو کنجد ۱۷۰۰ تومان و دورو کنجد ۲۰۰۰ تومان تعیین شده و این در حالی است که همین نان با آرد آزاد به ترتیب حداکثر ۲۵۰۰  و۳۰۰۰ تومان قیمت دارد.

نوده فراهانی در واکنش به این گفته که در گذشته نیز همین مبالغ برای نان سفارشی دریافت می‌شد، خاطرنشان کرد: در گذشته برخی نانوایی‌ها، نان سنگک را تا ۵۰۰۰ تومان نیز عرضه می کردند اما در حال حاضر نان سفارشی با وزن مورد تائید اتحادیه و اتاق اصناف نباید بیشتر از رقم اعلامی عرضه شود.