مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارسال سومین محموله ترانزیتی افغانستان به بندر ناواشیوای هند از بندر چابهار، گفت:یک فروند کشتی حامل حدود ۶۰ هزار تن شکر از مبدا تایلند به بندر چابهار وارد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دبنا، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان از طریق بندر چابهار، اظهار کرد: این محموله شامل محصولات کشاورزی و میوه خشک است که به بندر ناواشیوای هندوستان ارسال شد.

وی با تأکید بر اهمیت ترانزیت کالاهای کشور افغانستان برای بندر چابهار، افزود: پیش از این نیز اولین محموله کالاهای یخچالی شامل انگور تازه از افغانستان به سوی هند روانه شده بود که با رضایت صاحبان کالا و دولت افغانستان مواجه شد. برای صادرات کالاهای یخچالی نیاز به امکانات ویژه ای است تا محصولات با کیفیت مطلوب به دست خریدار برسد و این موضوع برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با راه اندازی زیرساخت های مورد نیاز برای کانتینرهای یخچالی، اولین محموله صادراتی کالاهای یخچالی استان کرمان که شامل خرما است نیز به مقصد کشور هندوستان بارگیری و صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین با اشار به صادرات اولین محموله سیمان از طریق بندر چابهار، گفت: بازاریابی های ما برای افزایش ترانزیت و ترافیک بار و کالا از طریق بندر چابهار ادامه دارد. در شهریور ماه ۳ محموله کشتی ذرت و جو مجموعا معادل حدود ۲۰۰ هزار تن، در بندر چابهار تخلیه شده است و هم اکنون نیز کشتی جدید حاوی شکر به بندر چابهار وارد شده و فرآیند تخلیه آن درحال انجام است.

آقایی اضافه کرد: این کشتی با ظرفیتی حدود ۶۰ هزار تن شکر از مبدأ کشور تایلند به این بندر وارد شده که تسریع در عملیات و حفظ نرم مطلوب تخلیه در دستور کار تمامی واحدهای بندری قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت بندر چابهار در تخلیه کشتی های غلات، عنوان کرد: پیش از این کشتی های حامل محموله های برنج، گندم و شکر با مدرن ترین تجهیزات در این بندر اقیانوسی پهلودهی و تخلیه گردیده که با ورود شناورهای جدید شاهد رونق جدیدی در استان خواهیم بود.