درحالی که قیمت لبنیات تغییر نکرده و نرخ مصوبی به صنایع ابلاغ نشده است برخی از صنایع لبنی به صورت خود سرانه اقدام به افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی کرده اند درحالی که نرخ این محصولات در خرداد ماه افزایش یافته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دبنا درحالی انجمن صنایع لبنی اعلام کرده است که قیمت نرخ محصولات لبنی تغییری نکرده و کارگروه تنظیم بازار نیز ابلاغیه ای در این خصوص صادر نکرده است برخی از صنایع لبنی اقدام به افزایش قیمت خودسرانه محصولات لبنی خود کرده اند.

بر اساس مصوبه  خرداد ماه کارگروه تنظیم بازار در سال جاری نرخ هر کیلوگرم شیر بطری  کم چرب ۴۹۰۰ و  پرچرب ۵۳۰۰ تومان تعیین و هر لیتر شیر کم چرب با بسته بندی تتراپک۷ هزار تومان و پرچرب ۷ هزار  و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

بر اساس گزارش های میدانی اما برخی از صنایع لبنی هر لیتر شیر بطری کم چرب که ۵۳۰۰ تومان قیمت دارد ۵۸۰۰ تومان به فروش می رسانند .

بنابراین گزارش قیمت  مصوب ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب ۵۳۰۰ تومان و پرچرب ۵۸۰۰ تومان و ماست ۲٫۵ کیلوگرمی کم چرب ۱۴ هزار تومان و ماست پرچرب ۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت  هر بسته پنیرUF در بسته بندی   ۴۰۰گرمی ۵۸۰۰ تومان، پنیر ۲۱۰ گرمی در بسته بندی تتراپک ۵۸۰۰ تومان و در بسته بندی ۵۲۰ گرمی ۱۳۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده و نرج هر غالب کره بسته بندی ۱۰۰ گرمی ۴۵۰۰ تومان است. سایر محصولات لبی شامل قیمت گذاری دستوری دولت نیستند.

بنابراین گزارش با این وجود ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب ۵۸۰۰ تومانی توسط دو  برند ها ۷ هزار تومان به فروش می رسد اما برخی از صنایع این محصول را به قیمت مصوب آن به فروش می رسانند به طوری که قیمت فروش توسط یک برند کمتر از نرخ مصوب است و ۵۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

سازمان حمایت , انجمن صنایع لبنی , قیمت لبنیات ,

انتهای پیام/