رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین بر نرخ کالاهای موجود در بازار تأثیری نداشته زیرا در رکود به سر می‌برد، گفت: حوزه خدمات از افزایش نرخ سوخت تأثیر پذیرفته و جامعه را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری دبنا به نقل از فارس، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در جلسه علنی امروز دوشنبه (۴ آذر) مجلس شورای اسلامی که با موضوع تأثیر افزایش نرخ بنزین بر قیمت اجناس و کالاها تشکیل شده بود، گفت: ۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور با بازرسین متعدد در حوزه‌های مختلف نظارتی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و پیگیری مصوبات ستاد تنظیم بازار در دستور کار تمامی اتاق‌های اصناف کشور قرار دارد و به همین دلیل بعد از افزایش نرخ بنزین نظارت‌ها و بازرسی‌ها را تشدید کرده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: عملیات نظارت بر بازار به صورت جدی در حال انجام است تا تأثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات کمتر شود.

ممبینی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین بر کالاهای موجود در سطح بازار تأثیری ندارد چرا که بازار در رکود به سر می‌برد اما در حوزه خدمات این موضوع جای نگرانی دارد چرا که توانسته افزایش نرخ بنزین در این حوزه تأثیرگذار باشد.

وی گفت: در صورتی که تعهدات سهمیه‌های بنزین وعده داده شده در بخش مسافر و بار محقق شود می‌توانیم امیدوار به کنترل قیمت‌ها باشیم.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: باید با مکانیزم‌های تعبیه شده افزایش قیمت‌ها را کنترل کنیم.

ممبینی تصریح کرد: تورمی که انتظار داریم از افزایش قیمت بنزین نفت به وجود آمده است را در حوزه حمل‌ونقل بتوانیم کنترل کنیم.

وی افزود: مطالبه قیمت‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل باید هر چه سریعتر محقق شود ضمن اینکه طبیعی است که اگر قیمت سوخت افزایش پیدا کند قیمت  اجناس، کالاها و خدمات هم بیشتر شود.

رئیس اتاق اصناف خاطرنشان کرد: اگر سهمیه‌های بنزین تعبیه شده هر چه سریعتر محقق شود مانع از افزایش قیمت‌ها در حوزه خدمات خواهد شد به همین دلیل باید مکانیزم تعبیه شده برای این موضوع هر چه سریعتر اجرایی شود.

ممبینی تصریح کرد: ۴۰۰ هزار راننده تاکسی تلفنی و اینترنتی در سطح کشور داریم که تا این لحظه حتی یک لیتر سوخت نگرفته‌اند. این در حالی است که در طول ۱۰ روز گذشته این افراد با صرفنظر کردن از افزایش قیمت‌ها، سعی بر کنترل قیمت‌ها داشته‌اند.

وی در پایان گفت: سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی باید سریعتر در جلسات ستاد تنظیم بازار تعیین شود.

انتهای پیام/