وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در فاز اول 200 هزار واحد مسکن برای کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سه سال ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دبنا به نقل از فارس،  محمد شریعتمداری امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه نقشه راهی برای دستیابی به هدف مطلوب برای تأمین مسکن بازنشستگان و کارگران است.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف حتماً باید همکاری دو وزارتخانه و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی و تعاونی ها وجود داشته باشد.

شریعتمداری افزود: برای تأمین منابع باید حتما از نظام بانکی استفاده کنیم که در این راستا بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن و صندوق تأمین اجتماعی با ما همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: صندوق‌های تأمین اجتماعی بر مبنای ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴۲ قانون کار و صندوق سازمان بازنشستگی از محل منابع خود برای تحقق این هدف همکاری می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه ساخت مسکن در شهرک‌های صنعتی کارفرمایان در حوزه تأمین زمین همکاری می‌کنند کارفرمایان بزرگ در شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های محل تجمع کارگران در حوزه تأمین زمین با ما همکاری می‌کنند.

وی تأیید کرد‌: حتما در تحقق این تفاهم‌نامه باید اولویت‌ها مدنظر باشد جامعه کارگری ما بزرگ است و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی با افراد تحت کفالت خود حدود ۱۴۳ میلیون نفر هستند.

وی اظهار کرد: بخشی از طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای  ۴۰ درصد جامعه که جامعه کارگری هستند، اختصاص می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه بافت فرسوده، مسکن مهر، مسکن تجمعی و مسکن ملی جامعه هدف ما باید بازنشستگان و کارگران باشند.

شریعتمداری افزود: پایگاه اطلاعاتی ایرانیان برای تشخیص واجدان شرایط و آنهایی که ۱۵ سال سابقه کار دارند و بازنشسته نشده‌اند و خانه ندارند یا بازنشستگانی که خانه ندارند به ما کمک می‌کنند تا افراد ذی‌صلاح مشخص شوند.

وی تصریح کرد: از ظرفیت تعاونی‌های مصرف کارگری باید در سطح کشور استفاده جامع داشت.

وی گفت: برای تأمین این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری و بازنشستگی که مربوط به بیمه‌شدگان تأمین اجماعی هستند و در فاز اول است در تفاهم‌نامه سه سال زمان در نظر گرفته شده است.

وی درباره تسهیلات و سقف پرداختی آنها گفت: این بر مبنای مقررات شورای پول و اعتبار است ما تلاش می‌کنیم از محل منابع سازمان تأمین اجتماعی یارانه سود این تسهیلات تأمین و پرداخت شود.

انتهای پیام/