رئیس جمهور با حضور در منزل سپهبد شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعدادی بود.

به گزارش خبرگزاری دبنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، صبح شنبه با حضور در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در دیدار با اعضای خانواده شهید، شهادت آن سردار سرافراز و شجاع اسلام را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفت.

وی با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی در تاریخ ملت ایران و آزاد‌ی‌خواهان جهان سرافراز و جاودانه خواهد ماند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز نه تنها ملت ایران، بلکه همه مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان داغدار از دست دادن این شهید بزرگوار هستند، اظهار داشت: با اینکه مردم ابعاد جهاد و فداکاری‌های او را می‌شناسند اما باید اقدامات و کارهای عظیم او برای همگان روشن شود.

روحانی با بیان اینکه سلیمانی سرداری بود که در این ۳۸ سال هیچ‌گاه از مرکب جهاد پیاده نشد و تلاش و فداکاری او شبانه‌روزی بود، خاطرنشان کرد: خدمات این شهید بزرگوار در راستای تامین امنیت کشور و منطقه بویژه برای مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان فراموش نشدنی است.

وی با تاکید بر اینکه یاد و نام این شهید بزرگوار از دل‌ ملت ایران بیرون نمی‌رود و ماندگار خواهد شد، افزود: این جنایتی که آمریکا مرتکب شد در تاریخ بزرگترین جنایت‌های فراموش نشدنی آنان علیه ملت ایران باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها نفهمیدند که چه خطای بزرگی را مرتکب شدند؛ آنها آثار این اقدام جنایتکارانه را نه فقط امروز بلکه در طول سال‌های آینده هم خواهند دید.

روحانی ادامه داد: بی‌تردید آمریکا امروز به مراتب در میان مردم ایران و عراق منفورتر شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه و مقام سردار سلیمانی چیزی جز شهادت آن هم به دست بزرگترین تروریست تاریخ نبود، گفت: همه نیروهای آمریکایی با آماده‌باش کامل دست به دست هم دادند تا این سرمایه بزرگ را از ما و ملت‌های مسلمان بگیرند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه خداوند این فقدان را جبران خواهد کرد، افزود: جوانان عزیز ایران پیرو و عاشق راه سردار سلیمانی بوده و انشالله ده‌ها سردار سلیمانی در این کشور ساخته می‌شوند.

روحانی با بیان اینکه جای خالی سردار سلیمانی به راحتی پر نمی‌شود چراکه او نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعدادی بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همواره برای ملت‌های مظلوم و امنیت کشورهای منطقه تلاش کرد و امروز همه مسلمانان و آزادگان جهان داغدار او هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به حضور شجاعانه سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست‌های داعش و دفاع از حریم اهل بیت(ع) گفت: جایگاه و اقدامات او برای تاریخ ما فراموش نشدنی است و سردار سلیمانی جاودانه تاریخ ایران خواهد بود.

روحانی حق ملت ایران در خونخواهی و انتقام خون سردار سلیمانی را حقی به جا و حتمی دانست و اظهار داشت: انتقام خون شهید سلیمانی آن روزی ستانده می‌شود که ببینیم با ادامه مجاهدت‌ها دست خبیث آمریکا برای همیشه از منطقه کوتاه شده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا شرمنده خون شهیدان نباشیم، تاکید کرد: ملت ایران با بزرگواری و حضور پر شور خود در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارادت خود به راه شهیدان را به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس‌جمهور افزود: دشمنان ملت ایران از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سردار سلیمانی در مسیر توسعه ثبات و امنیت منطقه بسیار عصبانی بودند چرا که با درایت او برنامه‌ریزی و توطئه دشمنان خیلی زود برملا می‌شد و به همین دلیل او را مظلومانه و با خباثت به شهادت رساندند.

سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهد عالی مقام ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق و همراهان آنان سحرگاه جمعه در حمله تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکا در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/