رده بندی برند های صاحب نام کفش ایران از نظر دبنا

 

در این مقاله می خواهیم از برند های مطرح و صاحب نام کفش و چرم فاخر ایران برای شما بگوییم. برخی از ملاک هایی که مارا در تدوین و تنظیم این فهرست یاری نموده است قدمت، کیفیت و گستردگی برند های بررسی شده است.

جالب است بدانید که صنعت کفش یکی از قدیمی ترین صنایع در دنیا بوده و این صنعت در کشور مان ایران قدمتی به بلندای تمدن های اولیه ایرانی و حتی پیش از آن دارد.

 

تخت جمشید

دیوار نگاره تخت جمشید با قدمتی ۲۵۰۰ سال که نشانگر وجود پوتین های نظامی است

 

کفش آرنی

کفش “آرنی” با قدمتی پنج هزار ساله کشف شده در شمال غرب ایران

 

همچنین در دوره معاصر نیز صنعت چرم ایران در سطح کشور و خاورمیانه و حتی بازار های فراتر از آن یک دوره جهش را تجربه کرده است به طوری که برخی از برند های تولید شده در کشورمان به علت سطح بالای کیفیت مواد اولیه و طراحی به راحتی توانسته اند بازار های بین المللی را فتح کنند و کفش ایران را به الگویی در صنعت خود تبدیل کنند.

 

۱- کفش شیما

جالب است که بدانید برند شیما کفش یکی از نشان های تجاری ایران است که شهرت بین  المللی آن بخصوص در خاورمیانه بیشتر از شهرت آن در ایران است و علت آن را میتوان در سیاست های صادرات کلان این برند شناسایی کرد، تا جایی اگر شما سری به بازار های کفش کشور های همسایه مثل عراق بزنید بدون شک نام شیما را بسیار خواهید شنید و این موضوع حس بسیار خوبی را برای ایرانیان ایجاد میکند.

کفش شیما یکی از برند های جدی پوشاک و بویژه کیف و کفش ایرانی است که در زمینه تولید کفش های چرمی، ورزشی، روزانه و شهری  و همچنین انواع کیف های رسمی و اسپورت زنانه و مردانه تولیدات متنوعی دارد و بازار کشور را به خوبی شناخته است و همچنین لازم به ذکر است که سیاست قیمت گذاری این برند به صورتی است که خرید محصولات آن برای عموم مردم راحت باشد و با توجه به کیفیت استاندارد محصولات این نشان تجاری این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

نکته حائز اهمیت در مورد این برند این است که این شرکت دارای چند کارخانه بزرگ در زمینه های تولید مواد اولیه زیره کفش “پلی ارتان” به نام کمیسان و یک کارخانه تولید رویه چرم به نام “زرین پوشش چم” و یک کارخانه تولید کفش ایمنی و کار به نام “کلارک” است که این موضوع در ایران تقریبا نمونه دیگری ندارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این برند ایرانی با تغییر سیاست های فروش خود فقط در طول دوسال گذشته توانسته شصت شعبه جدید تاسیس کند که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود و بازار خود را در سطح کشور گسترش داده است.

 

۲- چرم مشهد

برندهای چرم ایرانی - چرم مشهد

شرکت چرم مشهد در سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شده و کیف، کفش، البسه چرمی و… تولید می‌کند.  محصولات این شرکت از جنس چرم گاوی، بزی و گوسفندی هستند. قیمت محصولات چرم مشهد کم نیست. البته بدیهی است که تولید جنس چرم، آن هم با کیفیتی بالا باعث می‌شود تا قیمت کالاها تا حدی گران‌تر از قیمت متوسط بازار باشد.

ولی نگران نباشید، اگر شما هم از طرفداران این برند و طراحی‌های شیک آن هستید، برای خرید به صرفه‌تر گوش‌ به زنگ باشید؛ چرم مشهد، در طول فصول مختلف سال و به بهانه‌های مختلف، جشنواره‌هایی برگزار می‌کند و در آنها محصولات مختلف خود  را با فروش ویژه به مشتریان عرضه می‌کند. البته در این تخفیف‌ها هم شما با قیمتی ارزان رو به رو نخواهید بود. اما اگر بودجه‌ای نسبتا زیاد برای خرید محصولات چرمی کنار گذاشته‌اید، در زمان‌هایی که چرم مشهد، حراج فصلی و مناسبتی دارد، خریدتان به صرفه‌تر خواهد شد.

 

۳- نوین چرم

برندهای چرم ایرانی - نوین چرم

نوین چرم هم یکی از برندهای معروف و باکیفیت ایرانی است که از سال ۱۳۷۰ در عرصه تولید محصولات چرمی فعال است اما از سال ۱۳۸۲ به بعد با تغییراتی که در برند خود ایجاد کرده و تبلیغات فراوان، جای خود را در دل خریداران ایرانی باز کرده است. استفاده از چهره‌های معروف تبلیغاتی مانند بهرام رادان و بهنوش طباطبایی باعث شده تا شهرت نوین چرم افزایش پیدا کند. طراحان خارجی هم در تولید محصولات نوین چرم مشارکت دارند.

علاوه بر طراحان خارجی، صادرات محصولات این برند به کشورهای دیگری چون: کویت، ژاپن، قزاقستان، سوئد، آلمان، روسیه و جمهوری چک نشان می‌دهد که نوین چرم دوست دارد برندی با چهره‌ای بین‌المللی باشد. نوین چرم هم محصولات با طراحی کلاسیک دارد و هم محصولاتی با شکل و شمایل اسپورت. اما در صورتی‌که اهل تیپ غیررسمی باشید، احتمالا از کفش‌ های اسپورت و غیرکلاسیک نوین‌چرم هم استقبال نخواهید کرد. چون در طراحی آنها تِم کلاسیکی وجود دارد که ممکن است نظر اسپورت‌پوشان را جلب نکند.

 

۴- نوین چرم

برندهای چرم ایرانی - مارال

شاید مارال چرم در این لیست جزو جوانتر ها به حساب بیاید و تا اینجای کار در بازار داخلی فعالیت خود را به عنوان یک برند چرمی با قیمت تقریبا بالا ادامه داده است و اینطور که از سیاست قیمت گذاری این برند برداشت می شود این برند جامعه هدف خاصی را برای فروش خود در نظر گرفته و بر روی آن متمرکز شده است. همچنین مارال چرم برای این که بتواند گوشه چشمی به جامعه هدف بزرگتری داشته باشد در بعضی از اوقات طرح های خاص تخفیف واره ای را برگزار می کند تا با تعدیل قیمت ها بازار خود را گشترش دهد.