کارشناس رشته مامایی و مسئول بخش و درمانگاه میلاد بیمارستان نجمیه تهران گفت: ماماها در سلامت بانوان و درنهایت سلامتِ خانواده و جامعه نقش موثری دارند.

به گزارش دبنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان نجمیه، فهیمه پاییزی کارشناس رشته مامایی و مسئول بخش میلاد و درمانگاه میلاد بیمارستان نجمیه با ١٨ سال سابقه مامایی، ماما نمونه کشوری است.
وی در خصوص علت انتخاب رشته مامایی اظهار کرد: یکی از علل انتخاب این رشته تمایل به افزایش اطلاعات و شناختم به عنوان یک زن نسبت به خود بود، در واقع احساس کردم با افزایش آگاهی ام نسبت به فیزیولوژی و آناتومی خویش، می توانم فرد مفید تری برای خانواده و جامعه باشم و دوم اینکه، به این دلیل که مامایی حوزه خدمت رسانی معطوف به بانوان دارد با انتخاب این رشته می توانم بهتر به هم جنسِ خود خدمت کنم. اگر تمامی ورودی های رشته مامایی به این موضوع فکر کنند قطعا خانواده و جامعه سالم تری خواهیم داشت.
پاییزی با بیان اینکه معیار انتخاب مامای نمونه مانند سایر مشاغل، این است که فردِ منتخب در زمینه کاری خویش، فعال، سرآمد و نمونه باشد، افزود: در واقع این نمونه بودن و فعال بودنِ فرد باید در دو حوزه علمی و عملی باشد و تمامی این شاخص ها را در بر بگیرد، خصوصا کارِ مامایی که یک کار عملیاتی است.
مسئول بخش و درمانگاه میلاد بیمارستان نجمیه تهران با تاکید بر اینکه علی رغم اینکه مامایی طیف کاری گسترده ای شاملِ کار در مطب، ارائه خدمت در درمانگاه و فعالیت در حوزه شیردهی، آموزش های دوران بلوغ، پیش و پس از ازدواج و مراقبت های دوران بارداری، همچنین بخش زایمان را دارد اما پر استرس و چالشی است، بنابراین علاقه مندان به ورود به این رشته باید سختی های آن را در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: اگر چه مشاهده تولد یک انسان و کمک به یک مادر، شیرین ترین لحظه این کار است و سختی آن را کم می کند.
پاییزی گفت: پیامم به تمامی همکارانم در سراسر کشور این است که اطلاعاتشان را در زمینه کاری خود به روز رسانی کنند و در همه سمینارها و وبینارها شرکت کنند، همچنین از نظر علمی و عملی به روز باشند و در نظر بگیرند که مشغول خدمت رسانی به بانوان جامعه هستند و وقتی خانم های سالم از نظر جسمی و روحی داشته باشیم. خانواده سالم و در انتها جامعه سالمی خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه ماما در سلامت جامعه نقش موثری دارد، تاکید کرد: در بحث فرزند آوری نیز بر اساس فرموده مقام معظم رهبری باید فعالیت زیادی در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم جامعه و کشورمان را نجات دهیم و به سمت یک کشور سالمند حرکت نکنیم، بنابراین بحث فرزند آوری بسیار مهم است و نقش ماماها برای کمک به حل این بحران یعنی “کاهش جمعیت” بسیار تاثیر گذار است.