کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: اگر قرار باشد شورای شهر به محلى براى بازى هاى سیاسى و احزاب تبدیل شود، دیگر خاصیتی برای مردم شهر نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دبنا؛ حمید مروتی کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران بیان داشت: شورای شهر جاى فعالیت سیاسی نیست به این معنى که قرار نیست در شورای شهر فعالیت حزبی و سیاسی صورت بگیرد، باید عده‌ای متخصص به شوراى شهر بروند تا بتوانند گره‌ای را از مشکل شهر تهران و مردم آن باز کنند.

وی افزود: اگر قرار باشد، شورای شهر به محلى براى بازى هاى سیاسى تبدیل  شود دیگر خاصیتی برای مردم شهر نخواهد داشت،

مروتی عنوان کرد: شورای شهر مکان سیاسی نیست بلکه پارلمان شهری است که باید معضلات شهر در آن بررسی شود، راهکار بدهند و در حل مشکلات به مدیریت شهری کمک کنند.

وی در ادامه گفت:  فعالیتم را با رسانه‌ها شروع کرده‌ام، چرا که اعتقاد به شفاف سازی و مطالبه‌گری دارم.

مروتی اظهار داشت: فارغ از هر گونه شعار می‌خواهم عضوی مطالبه گر باشم و در طول سابقه مدیریتی که دارم همواره مطالبه گر بوده ام و سوال و پیگیری از شهردار و سایر مسئولان همواره در اولویت‌کاری بنده است.

وی در خصوص فرهنگ پرسشگری و مطالبه گری بیان داشت: جامعه‌ای که در آن سوال و پرسشگری نباشد، جامعه خاموش و سستی است، باید فرهنگ پرسشگری و مطالبه‌گری را در جامعه پیاده سازی کنیم.

مروتی ادامه داد: این قول را می دهم، که اگر توفیقی در شورای شهر تهران حاصل شد، اتاق فکر رسانه ای را تشکیل خواهم داد چراکه  اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی مردم کمک کار اعضای شورای اسلامی شهر می توانند باشند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در راستای گام دوم انقلاب و با مشورت با مهندسین، فرهیختگان و معتمدین شهر گام هایی برای رفع معظلاتی چون کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش نشاط و شادابی شهر و شهروندان را برخواهیم داشت.