رئيس اتحاديه بارفروشان تهران با هشدار اين که فاجعه بزرگي در راه است گفت: به ضرس قاطع هشدار مي دهم اگر کارگران و فعالان اين جبهه گروه ۱ که به دستور دولت و ستاد ملي کرونا بايد شبانه روزي در سه شيفت براي خدمت گذاري و رساندن ميوه ها، سبزيجات و محصولات مورد مصرف روزانه مردم فعال باشند واکسينه نشوند ميدان ميوه و تره بار مانند بمب اتم همه را گرفتار خواهد کرد.

مصطفي دارايي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: ميدان ميوه و تره بار تهران خط مقدم جنگ با کروناست؛ خط مقدمي که سربازان آن بدون اسلحه حتي يک فشنگ جلوي دشمن ايستاده اند! کجاي دنيا سربازان را بدون اسلحه به جنگ مي فرستند؟ شايد برخي تصور کنند که ميدان ميوه و تره بار جاي جنگ نيست! اما تنها با حضور ۵ دقيقه در ميدان مي توان به عمق خط مقدم بودن پي برد.

وي تصريح کرد: کارگران، رانندگان فروشندگان، مسئول باسکول، کارمند، حق العمل کاران و تمام مردمي که به آن منطقه براي خريد مراجعه ميکنند در فاجعه اسارت بيماري کرونا قرار مي گيرند.

دارايي نژاد با مخاطب قرار دادن دکتر زالي فرمانده ستاد ملي مبارزه با کرونا بيان داشت: آمار واقعي و حقيقتي را اعلام مي کنم، بايد تن مسئولان را به لرزه درآورد. روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تن ورودي انواع ميوه و سبزيجات به ميدان، بيش از ۴۰ تا ۵۰ هزار تردد و بيش از ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر فقط و فقط داخل ميدان از راننده، بارفروش، ساکن و مشتري تردد مي کنند. از مسئولان مي پرسم مگر مي شود کرونا دلتا بشدت امروزي و با سرعتي که انتشار آن تعجب تمام پزشکان، پروفسوران و دانشمندان را برانگيخته است به اين مکان پر از تردد ورود پيدا نکند؟

وي تصريح کرد: چگونه است که مسئولان مي دانند، مي بينند و کاملاً واقفند و هنوز براي واکسينه شدن اين عده کثير هيچ اقدامي نکردند و حتي پيشنهادي داده نشده است؟

دارايي نژاد در ادامه تاکيد کرد: هرگز در طول دو سال اخير به جز نيم روز صبح عاشورا تعطيل نبودهايم. ميدان ميوه و تره بار شبانه روز در حال فعاليت و مراقبت از اين جبهه سلامتي است و هرگز نام و نشاني از آن در هيچ يک از رسانه ها برده نشده است. کارگراني که روزانه با داشتن بيماري کرونا وارد ميدان مي شوند براي تهيه لقمه ناني؛ اما هيچگاه در هيچ رسانهاي از نام اين ها ياد نشده است.

وي افزود: اگر ميدان ميوه و تره بار حتي يک روز بسته باشد چه فاجعه اي براي کل شهر اتفاق ميافتد؛ آيا ديگر بيماران مي توانند براي تهيه آب ميوه مورد نياز که هر روزه پزشکان توصيه مي کنند براي بهبود همه بيماران کرونا بايد مصرف شود تهيه کنند؟ پس چگونه است که فعالان ميداني جان خود را در دست گرفتند براي حفظ و صيانت از آنچه مردم نياز دارند و هرگز واکسينه نميشوند؟

دارايي نژاد تصريح کرد: بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ نفر فعال در ميدان در اثر کرونا فوت کردند. بالغ بر هزار نفر با بيشترين درصد ويروس مبتلا شدند. مگر مي شود با شرايط کنوني و هزينه هر يک از آزمايشات که حداقل ۴۰۰ هزار تومان مي شود، کارگر را براي هر بار آزمايش مجبور کنيد که متحمل اين هزينه گردد ؟ ستاد ملي کرونا شرايطي را فراهم آورد تا مردم بتوانند از اين شرايط براي حفظ و صيانت از جان خود استفاده کنند که کمترين آن ميتواند سرعت در واکسينه شدن و آزمايشات پي سي آر باشد.

رئيس اتحاديه بارفروشان با ابراز تاسف از وضعيت شيوع ويروس اظهار داشت: به حال خودمان رحم کنيم به خدا قسم که اين مردم از ما هستند براي سلامتي آنها بايد تلاش کرد. براي حفظ جان انسانها بايد تلاش کنيم. هشت سال از مرز کشور دفاع کرديم براي اينکه دشمن نتواند به خاک مان ورود پيدا کند. آيا نه اين است که کرونا نيز دشمن است و نبايد بگذاريم وارد کشور شود. اگر مرزها را نمي توانيم کنترل کنيم براي عدم ورود اين ويروس حداقلها را ميتوان رعايت کرد و آن واکسينه کردن اين ملت مظلوم است از همه بيشتر کارگراني که مجبورند براي به دست آوردن لقمه ناني از خانه خود در جدال با مرگ و زندگي در ميدان حضور پيدا کنند.

وي با بيان اينکه ميدان ميوه و تره بار را واکسينه کنيد تمام هزينه هاي اسکان تيم پزشکي و واکسيناسيون را ميدان ميوه و تره بار به عهده مي گيرد افزود: فضا و امکان شرايط براي واکسينه شدن را تماماً مهيا ميکنيم فقط همه افراد فعال در ميدان ميوه تره بار را واکسينه کنيد تا قبل از اين که فاجعه بسيار بحراني تر از آن در کشور موجب خسارت جاني و مالي گردد.

  • منبع خبر : اتاق اصناف تهران