رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران با اشاره به ضرورت تزريق واکسن کرونا براي گروه هاي شغلي يک که در خط مقدم جبهه اقتصادي قرار دارند اظهار داشت: طبق دستور ستاد ملي کرونا به فرماندهي دکتر زالي برخي از صنوف از روز اول شيوع ويروس کرونا تا به امروز هرگز تعطيلي نداشته اند بنابراين بيشتر از ساير مشاغل در معرض خطر ابتلا قرار دارند و لازم است هر چه سريع تر تزريق واکسن براي قطع زنجيره انتقال ويروس کرونا انجام شود.

اسداله کارگر گلشن آبادي، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران در ادامه تاکيد کرد: از آنجا که ميوه و سبزي فروشان براي بالا بردن سطح ايمني بدن بايد تمامي محصولاتي که لازمه رساندن املاح و ويتامين ها به دست مردم است را به آنها برسانند، تعطيلي يک روزه اين صنف صدمات زيادي به سلامتي مردم خواهد زد. تامين املاح و مواد معدني از طريق ميوه از مهمترين داروهاي طبيعي است که پزشکان بر آن تاکيد دارند، چه خوب و درست بود که ستاد ملي کرونا بدون در نظر گرفتن گروه هاي سني، شرايط را براي اين صنوف فراهم مي کرد.

وي ادامه داد: همانطور که همه مي دانيم و مي بينيم هر روز تعداد بسيار زيادي از مردم در اثر ابتلا به اين ويروس جان خود را از دست مي دهند. امروز رسيدن و تامين واکسن از مهمترين اولويت هاست. معطلي به هر دليل، تنها آمار بيماران و درگذشتگان را بالا مي برد. نبايد اين اتفاق بيشتر از اين ملت را داغديده کند.

کارگر تصريح کرد: اتحاديه ميوه و سبزي با حدود ۴۰۰۰ واحد پروانه دار و در دست اقدام که در هر يک از واحدها از ۴ تا گاهاً ۱۵ کارگر مشغول به کار هستند، ارتباط بسيار نزديکي با مردم دارند. اين گروه از مشاغل نمي توانند بدون تعامل با مردم کار کنند و بين شان حصار باشد. ميوه ها بايد با انتخاب مردم و کارگر انجام شود؛ بنابراين نمي توان با فاصله گذاري در پي تعامل باشيم، پس خطر ابتلا کاملا اين صنف را تهديد مي کند؛ کما اينکه تا کنون افراد زيادي مبتلا و تعدادي نيز جان خود را از دست داد ه اند. نمي توان يک عده اي را بدون ابزار و سلاح به جنگ بفرستيم .

وي با اشاره به اقدامات اتاق اصناف تهران در خصوص واکسيناسيون اصناف بيان داشت: با تشکر از رئيس اتاق اصناف و هيات رئيسه که درا ين امر تلاش نمودند، اميدواريم امر واکسيناسون هر چه سريع تر استارت بخورد و اين ويروس تا ماهيت جديدتري نگرفته از کشور ايران عزيز پاک گردد.