رئيس اتحاديه تزئينات داخلي ساختمان تهران ايجاد رقابت و توليد باکيفيت بالا را در رفع موانع توليدات داخلي توسط دولت دانسته و بيان داشت: براي اينکه بتوانيم بدرستي تنظيم بازار خوبي داشته باشيم و کالا به قدر کافي در بازار موجود و قيمت ها نيزمتعادل باشد بايد موانع توليد براي توليدکنندگان داخلي حذف شود. توليدکنندگان داخلي با موانعي از سوي سازمان ها و وزارت خانه ها روبه رو مي شوند که رمق، انگيزه و سرمايه خود را از دست مي دهند.

بهروز ميلاني، رئيس اتحاديه تزئينات داخلي ساختمان تهران تاکيد کرد: نبايد به هيچ دليلي اجازه دهيم، توليدکنندگان واقعي به دليل زيان هاي فراواني که موانع دولتي بر سر راه توليد مي گذارند از دور توليد خارج و خانه نشنين شوند. چه آنکه بسي توليدکننده صالح داريم که حاضر نيستند به خاطر پول هر کاري کنند تا فقط محصول شان به بازار عرضه شود. پس هم رفع موانع و هم اجازه واردات کالاي مرغوب مي تواند مسير توليد با کيفيت را روان کند تا شاهد خروج کالاي بي کيفيت از چرخه توليد و حذف زباله هاي ناشي از آن در کشور باشيم.

وي تصريح کرد: هيچ گاه توليدکنندگان نبايد به دليل اينکه فقط کالا را توليد کنند و بازار را در دست داشته باشند از کيفيت آنقدر بزنند که کالا مرعوبيتي نداشته باشد و پس از مدتي از چرخه مصرف خارج و تبديل به زباله شود. در اين صورت، هم سرمايه، هم نيروي کار، هم مواد اوليه و هم سلامتي کشورمان از بين مي رود.

ميلاني ادامه داد: بيشتر زباله هاي کشور در اثر توليد کالاهاي بدون کيفيت است. چرا بايد ايران را زباله داني کنيم در حاليکه با کارشناسي درست و اصولي مي توان در راه توليد باکيفيت و ايجاد رقابت درست، بين کالاي ايراني و خارجي براي استفاده از پتانسيل هاي فکري و استعدادها افراد استفاده کنيم.

وي تاکيد کرد: آنچه مسلم است رقابت در موفقيت افراد نقش مهم و اساسي دارد. بايد توليدات خارجي باشد که براي توليد داخلي ايجاد رقابت کند وگرنه مشتري آنچه در بازار موجود باشد را خريداري مي کند و چاره اي جز اين ندارد؛ ضمن اينکه برخي از توليدکنندگان به دليل اينکه عرصه را خالي از رقيب مي بينند بعضا توليدات بدون کيفيت را با هر مبلغي که هيچ گونه نظارتي هم بر آنها نيست به بازار عرضه مي کنند. در اين شرايط برخي از توليدات با نام هاي ناآشنا عرضه مي شود و نام شرکت اصلي به دليل اينکه از کيفيت آن کالا کم شده، حذف شده و نام انتخابي را براي محصول گذاشته و عرضه مي کنند.

ميلاني در بيان راهکارهاي موثر در رفع موانع موجود بر سر راه توليد باکيفيت تصريح کرد: از جمله موانع، حذف ماليات براي توليد کنندگان، دسترسي آسان و بدون دست انداز تمامي توليدکنندگان به مواد اوليه، ارائه يارانه براي توليدات، کاهش هزينه هاي حامل هاي انرژي و تسهيلات بيمه هاي کارگري، واردات قطعات و ماشين آلات مورد نياز در توليد و … مي باشد که همگي براي خود پروسه اي طولاني خواهد بود.

وي با انتقاد از عدم استفاده از نخبگان صنفي اتحاديه ها تاکيد کرد: دولت براي تصميماتي که مي گيرد از نخبگان صنفي که عمري را در اين مسير پيموده اند استفاده نمي کند. اين افراد حاضرند در اموري چون واردات، صادرات، توليد و عرضه از تجربيات ارزشمند خود و اشراف به بازار در اختيار دولت قرار دهند تا با مشکلاتي که اکنون سال هاست بازار با آن مواجه است نشود

رئيس اتحاديه تزئينات داخلي ساختمان تهران در پايان تاکيد کرد: از دولت جناب رئيسي مي خواهم از تجربيات صنوف و اتحاديه هاي صنفي براي پيشبرد اهداف تنظيم بازار نهايت استفاده را ببرند. در تصميم گيري ها، نظارت اصناف لحاظ شود ، نتيجه اش را خواهند ديد ، اصناف خبره بازارند ، حيف است از اين تجربه استفاده نشود.