در حالی که در بیش از 100 شهر کشور و حتی شهرری و شمیرانات و اسلامشهر هم انتخابات اتحادیه های صنفی به سرعت در حال برگزاری است اما دیگر منتظر برگزاری انتخابات در تهران نباشید زیرا به نظر نمی رسد وقتی تا الان برگزار نشد از این به بعد هم برگزار نمی شود.

در حالی که در بیش از ۱۰۰ شهر کشور و حتی شهرری و شمیرانات و اسلامشهر هم انتخابات اتحادیه های صنفی به سرعت در حال برگزاری است اما دیگر منتظر برگزاری انتخابات در تهران نباشید زیرا به نظر نمی رسد وقتی تا الان برگزار نشد از این به بعد هم برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار” دبنا” شواهد و قرائن در سامانه “ساران”  ســامانه رسمی انــتخابات الکترونیکی سازمان های صنفی نشان می دهد  مراحل ثبت نام و تایید صلاحیت برای حداقل ۶۰ اتحادیه صنفی در تهران به طور کامل تمام شده است و طبق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری همه اعضای هیات مدیره بیش از دو دوره هم حذف شدند اما انتخابات برگزار نمی شود.

بر اساس شنیده ها قرار هم نیست انتخاباتی در تهران و اتحادیه های صنفی اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران تا زمان نا معلومی برگزار شود.

از آنجایی که اعتبار نامه های افراد صاحب نفوذ و دارای لابی گسترده در هیات رییسه اتاق اصناف ایران و تهران ماههاست تمام شده است برخی منابع قدرت برای اینکه افراد متصل به آنها از چرخه ریاست اصناف حذف نشوند اجازه برگزاری انتخابات در تهران و اتحادیه های صنفی هیات رییسه اتاق اصناف ایران را نمی دهند.

مراکز قدرت و لابی برای اصناف که توانستند به هر بهانه ای بود از بخش حقوقی مجلس شورای اسلامی نظر مشورتی گرفته و بدون اینکه این نظر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح و در شورای نگهبان به تایید برسد نظر مشورتی را تبدیل به قانون نمونه و از طریق مرکز اصناف  و بازرگانان وزارت صمت تبدیل به قانون برای اصناف بکنند منتظرند تا دوستان و مریدانشان شرکت حقوقی ثبت کرده و به طور غیر قانونی دوباره به ریاست اتحادیه گمارده شوند و منویاتشان را برآورده کنند.

آخرین به روز رسانی ” ساران” ســامانه رسمی انــتخابات الکترونیکی سازمان های صنفی نشان می دهد که فراخوان ثبت نام اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران هم بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شروع شده است و تا اول آبان ادامه دارد اما با این وجود باید پرسید که چرا اجرای قانون برای اصناف یکسان نیست و چرا باید در شهرستانها قانون اجرا شود ولی در تهران از اجرای قانون جلوگیری شود؟

  • نویسنده : دبنا
  • منبع خبر : خبرگزاری