بالاخره بعد از گذشت بیش از دو ماه از مجوز ستاد ملی کرونا ، برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی تهران بعد از گذشت بیش از 20 ماه آغاز شد.

به گزار ش خبرنگار “دبنا” بعد از پیگیر ها و درج اخبار متعدد و مرتبط با عدم برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی تهران امروز خبرنگار دبنا کسب اطلاع کرد که زمان بندی انتخابات اتحادیه های صنفی تهران به طور مکتوب به هیات مدیره فعلی اتحادیه های تهران ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش در تاریخ ۱۶آبان انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف آبمیوه و بستنی تهران بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وبا حذف افراد قدیمی هیات مدیره وبا حضور افراد جدید برگزار می شود.

بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت ادرای و تبصره یک ماده ۲۲قانون نظام صنفی هر فردی که بیش از دو دوره متوالی عضو هیات مدیره بوده است نمی تواند کاندیدای عضویت در هیات مدیره باشد.

تاالان نزدیک به ۶۰اتحادیه تهران در نوبت انتخابات هیات مدیره بر اساس رای هیات مدیره اتحادیه های صنفی قرار دارند و اگر لابی های جدید برای عدم برگزاری انتخابات رخ ندهد اتحادیه های که اعتبارنامه اعضای هیات مدیره آنها حداقل بین ۲۰تا شش ماه بوده تمام شده است در مسیر قانونگرایی قرار می گیرند البته اگر وزیر صنعت معدن و تجارت پیگیر اجرای قانون باشد و قانون نظام صنفی را بدون تفسیر به رای اتاق اصناف ایران و مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت اجرا نماید.

  • نویسنده : همت الله شکری –خبرنگار پایگاه خبری دبنا
  • منبع خبر : خبرگزاری "دبنا"