نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی و عرضه پوشاک نامتعارف نسبت به اخطارها بی‌تفاوت باشند دستور پلمب آنها توسط اتحادیه صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارونشان ” دبنا “به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، کامبیز مروت‌جو در گفت‌وگو و پاسخ به این سوال که اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران چه اقداماتی را در راستای مبارزه با تولید و عرضه پوشاک نامتعارف انجام می‌دهد، گفت: اتحادیه به طور مرتب از واحدهای تولیدی و واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک بازدید می‌کند و در صورتی که هر کدام از این واحدها پوشاکی مغایر با شئونات اسلامی تولید و یا عرضه کنند مطابق قانون با آ‌نها برخورد می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه شلوارهای زاپ‌دار یکی از البسه نامتعارف با شئونات اسلامی است، افزود: در حال حاضر شلوارهای زاپ‌دار در برخی از واحدها، تولید می‌شود، این در حالی است که قبلا این شلوارها وارداتی بود، اما با توجه به اینکه  دستگاه‌های لازم برای این قبیل تولید به کشور وارد می‌شود، لذا این شلوارها اکنون در داخل تولید می‌شود.  

مروت‌جو اظهار داشت: بازرسان اتحادیه در صورت مواجه شدن با واحدهای تولید یا عرضه کننده پوشاک نامتعارف به آنها اخطار می‌دهند و یک فرصت ۴۸ ساعته برای جمع‌آوری این پوشاک در اختیار آنها قرار می‌دهند و در صورت تکرار برای بار دوم نیز مشمول اخطار می‌شوند، اما در صورت ادامه این روند و بی‌توجهی به اخطارها، نامه پملب واحد متخلف از طریق اتحادیه به اماکن ارسال می‌شود و اداره اماکن نیز نسبت به پلمب واحد متخلف اقدام می‌کند. 

نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک بیان داشت: در مجموع بازرسی‌های اتحادیه برای مقابله با تولید و عرضه پوشاک نامتعارف دائمی است. 

وی با بیان اینکه بخش زیادی از پوشاک نامتعارف از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود، گفت: پس از جمع‌آوری این پوشاک از سطح عرضه متاسفانه این پوشاک وارد مزون ها می‌شود و از از طریق فضای مجازی عرضه و به فروش می‌رسد که متاسفانه نظارتی بر این بخش نیست.