وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حل و فصل مشکلات و مسایل مرتبط در چارچوب پروژه های بازآفرینی این وزارتخانه که در حال انجام می باشد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارونشان” دبنا “به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین ازبازنگری اساسی در فرآیند صدور مجوزها و باز طراحی فرایندهای اداری مرتبط با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، خبر داد و گفت: برنامه ای ویژه برای بازطراحی فرآیندها داریم که تمامی ابعاد سازمانی را پوشش خواهد داد.
وی همچنین تصریح کرد: با اجرای پروژه های تحولی بازآفرینی وزارت صمت، بسیاری از مسائل و چالش هایی که در جلسه به آنها اشاره شد، در بازه زمانی تعیین شده حل و فصل خواهد شد.
وزیر صمت با اشاره به تعامل و هم افزایی خوب وزرای اقتصادی دولت سیزدهم، بیان کرد: جلسات متناوب با رئیس‌جمهور داریم و فضا برای حل مسائل اساسی کشور بسیار مهیا است.
فاطمی امین همچنین تعامل و هم افزایی میان دو مجموعه صمت و سازمان بازرسی برای تحقق اهداف نظارتی با نگاه پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز طی سخنانی رویکردهای این سازمان را پیشگیرانه با نگاه آسیب‌شناسانه دانست و گفت: گلوگاه هایی که بستر تخلف را فراهم می‌آورند باید آسیب‌شناسی و مرتفع شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که آسیب‌های مرتبط را با هدف اصلاح و پیشگیری شناسایی نمایند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور آگاهی‌بخشی و توجه دادن دستگاه اجرایی نسبت به ماموریت‌های قانونی خود را یکی دیگر از وظایف دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی سرمایه های ملی هستند که باید از این سرمایه ها صیانت شود و یکی از اقدامات صیانتی توجه دادن مدیران به مأموریت‌هایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان یکی دیگر از رویکردهای سازمان بازرسی را توجه به مسائل اصلی دستگاه ها و اولویت‌بندی مسائل دانست و با بیان اینکه مردم انتظار ویژه‌ای از دولت جدید دارند، تصریح کرد: نظارت مستمر بر عوامل و تحقق اهداف مجموعه در کنار وظیفه برنامه‌ریزی و اجراء می باشد.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود مدیران به وظایف نظارتی خود به گونه ای عمل کنند که نیاز به حضور و پیگیری دستگاه‌های نظارتی خارج از مجموعه نباشد، البته نظارت نه به معنای عدم اعتماد بلکه معنای کمک کردن به مدیران برای انجام صحیح وظایف است.