رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: در راستای حمایت از کسب و کارها مدت زمان صدور نماد را از ۵ روز به چند ساعت رساندیم و فرایند صدور کارت بازرگانی را با تلاش های گسترده به نقطه مطلوبی رساندیم.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان” دبنا “به نقل از تسنیم، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت در نشست خبری رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی با اشاره به پیگیری های اخیر مجلس و وزارت اقتصاد درباره ارتقاء و بهبود محیط کسب و کار، گفت: محور مشترک فعالیت های دولت این است که در بحث محیط کسب و کار مسئله خوب شناسایی شده اما خوب تجزیه و تحلیل نشده است.

وی افزود: در راستای حمایت از کسب و کارها مدت زمان صدور نماد را از ۵ روز به چند ساعت رساندیم و فرایند صدور کارت بازرگانی را با تلاش های گسترده به نقطه مطلوبی رساندیم.

رهبری گفت: ما در اینماد بدون ستاره که متقاضی کمتر از ۱۰ دقیقه می تواند بگیرد، یک محدودیتی قرار داریم که شخص می تواند ۵۰ تراکنش با سقف ۵۰ میلیون تومان داشته باشد و اگر از این حد بیشتر باشد ، موظف است که طی ده روز فرایند اخذ اینماد با ستاره را طی کند.

وی ادامه داد، بطور کلی هم شناسایی مسئله و هم تجزیه تحلیل مسئله و سپس طراحی راه باید انجام شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: در رابطه با سامانه جامع تجارت و اختلافات موجود با سامانه جامع گمرکی وزارت اقتصاد، اخیرا و در تاریخ هشت آبان ماه معاون اول رئیس جمهور یک مصوبه تقریبا ۷۰ بندی را به دستگاه‌های مختلف جهت حل و فصل چالش ها ابلاغ کردند که در نهایت سامانه جامع تجارت به نقطه تکامل خود برسد.

وی افزود: براساس جلساتی که در حال برگزاری است پیشرفت ها خوب است، اما چالش های اصلی همچنان پابرجاست. البته وزیر اقتصاد یک نماینده ویژه در این خصوص تعیین کرده است ولی هنوز به مسایل اصلی و چالش زا نرسیده ایم. به هر حال امیدوار هستیم هرچه سریع تر این چالش ها رفع شود.