آئين گراميداشت هفته بسيج با حضور قاسم نوده فراهاني رئيس و اعضاي هئيت رئيسه اتاق اصناف تهران، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سرهنگ نعمت کاکاوندي رئيس سازمان بسيج اصناف تهران بزرگ، ، روساي اتحاديه هاي صنفي تهران و جمعي از فعالان بسيج اصناف تهران در محل سالن اجلاس اتاق اصناف تهران برگزار شد.

پایگاه خبری کار و نشان” دبنا “به نقل از اتاق اصناف تهران ، در اين مراسم ابتدا قاسم نوده فراهاني رياست اتاق اصناف تهران طي سخناني ضمن عرض خيرمقدم و تبريک هفته بسيج به تمام بسيجيان بخصوص بسيج اصناف گفت: زبان قاصر از جانفشاني هاي سربازان ولايت مدار بسيجي مي باشد. زماني که امام راحل امر به تشکيل بسيج ۲۰ ميليوني دادند شايد کسي تصور نمي کرد که روزگاري به لشکر ده ها ميليوني تبديل شود.

رئيس اتاق اصناف تهران در ادامه اشاره داشت: در مقام و جايگاه بسيج همين بس که امام خميني(ره) فرمودند بسيج، لشکر مخلص خداست» و به واقع اين لشکر در تمام ابعاد و برهه هاي زماني در خدمت مردم بوده و است.

فراهاني در خصوص ارتباط و همکاري بين اصناف و بسيج تاکيد کرد: بسيج از مردم و اصناف نيز جزوي از مردم هستند؛ پس ارتباط بسيار نزديک و همه جانبه اي بين اين دو وجود دارد. در واقع همکاري و همدلي آنها به مثابه يک خانواده و يک قطب مي باشد.

وي در نزديکي و قرابت بسيج و اصناف افزود: در ميان اتحاديه هاي صنفي تهران ۱۰۰درصد آنها داراي پايگاه بسيج هستند و فرماندهان آنها غالبا روساي اتحاديه ها مي باشد. بسيج و اصناف هميشه همکار و همراه هم بوده است.

رئيس اتاق اصناف تهران خطاب به فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تاکيد کرد: حضور و اقدامات اصناف در تمام برهه هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي بر کسي پوشيده نيست اما متاسفانه اکنون بسيار مظلوم واقع شده و برخي سازمان ها و ارگان ها علي رغم جايگاه مشخص و متقن اصناف و داشتن قانون نظام صنفي به جايگاه آنها چشم دوخته و در پي دست اندازي به آن مي باشد؛ لذا در اين برهه نيازمند حمايت تمامي مسئولان و مقامات هستيم.

فراهاني تصريح کرد: اصناف همان اصنافي است که امام راحل فرمودند اصناف بازوان ستبر انقلابند» اما نوع برخورد و نگاه برخي ارگان ها و سازمان ها آنها را با مشکلات و چالش هاي عديده اي روبه رو کرده است.

در ادامه اين مراسم سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در سخناني با اشاره به تشکيل بسيج در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي گفت: ۵ آذر سالروز تاسيس بزرگترين نهاد مردمي يعني بسيج است. بسيج يعني سربازان پادر رکاب امام زمان(عج). امروز اکثريت جامعه بسيجي است. تفکر بسيج امروز طنين انداز شده است.

سردار حسن زاده با اشاره به شواهد و قرائن ظهور حضرت مهدي(ع) گفت: يکي از علائم و آمادگي براي ظهور امام زمان همين تشکيل بسيج يعني سبکي نوين و جديد براي مديريت جامعه مي باشد. مکتب و تفکر بسيج بروز و ظهور پيدا کرده است و در حال تلالو و گسترش مي باشد.

وي افزود: مدل مديريتي زمان ظهور در حال حاضر بروز کرده و متوجه آن شده ايم. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم در دوران ظهور داريم زندگي کنيم و مسئوليتي در آن داريم. شما بسيجيان دوره ظهور هستيد و لشکر مخلص خدا که هزاران حرف و تعبير در اين کلام وجود دارد.

سردار حسن زاده در فلسفه وجودي و رسالت بسيج بيان داشت: بسيج براي رفع تهديد و تبديل آن به فرصت تشکيل شد. در اوايل پيروزي انقلاب زماني که دشمن و آمريکا ابرقدرت بزرگ، مي خواست انقلاب را تهديد کند امام راحل فرمان تشکيل بسيج را دادند تا بتوانند با تامين امنيت و رفع هرگونه تهديد؛ آرامش را در جامعه فراهم سازند.

فرمانده سپاه رسول الله تصريح کرد: بسيج براي برقراري امنيت، آسايش و آرامش در تمام مولفه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، سازندگي و . . . به وجود آمد و جمله امام در واقع تعبير همين فلسفه وجودي بسيج است که فرمودند اگر در کشوري نواي دلنشين تفکر بسيج طنين انداز شد چشم طمع دشمنان و خونخواران از آن دور خواهد شد»

سردار حسن زاده در بخشي از بيانات خود اظهار داشت: تقويت، حمايت و توسعه اين شبکه جهاني مساوي است با دور شدن از تهديد و فراهم شدن امنيت و آرامش در تمام ابعاد جامعه.

وي با تاکيد بر گسترش، اهميت و تاثيرگذاري تفکر و سبک مديريتي بسيج بيان داشت: اگر اصول و قواعد تفکر و سبک مديريتي بسيج در تمام کارها و امور الگو قرار گيرد تمام کارها به سامان مي شود و تمام اقدامات به سرمنزل مقصود مي رسد.

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه بسيج نظيري ندارد و هيچ چيزش وارداتي نيست» افزود: تجربيات اقدامات بسيج در اتفاقات طبيعي همچون سيل و زلزله و ماجراي آخري يعني شيوع کرونا نشان داده است که گسترش و پياده سازي تفکر و مديريت بسيج چه ها که نمي کند. راه و شيوه جديد براي رفع هر چالش و مشکل در اين مديريت يکي از مهمترين اصول مي باشد.

سردار حسن زاده تصريح کرد: تفکر و سبک مديريتي بسيج نيايد به صورت فرماليته؛ بلکه با اعتقاد و کاملا اصولي و درست در ميان تمامي قشرها و سازمان ها جا بيفتد.

او به اثرات و نتايج تفکر بسيجي در کنترل ويروس کرونا در موج پنجم اين بيماري اشاره داشت و گفت: همين ديدگاه و سبک باعث شد زماني که ويروس بي مهابا مي تاخت و جان هاي بسياري مي گرفت طي دو هفته با واکسيناسيون عمومي و تامين ۲۰۰۰ کپسول در قالب طرح شهيد سيلماني سر و سامان بگيرد.

فرمانده سپاه رسول الله در پايان با تاکيد بر اينکه هر چه به دست آورده ايم از همين تفکر بسيجي است خطاب به روساي اتحاديه هاي صنفي حاضر در جلسه گفت: مطمئن باشيد با تبعيت از الگو و مديريت بسيج همه امور سامان مي گيرد و مهمتر اينکه بسيج هميشه حامي اصناف مي باشد.

در پايان اين مراسم هئيت رئيسه اتاق اصناف تهران و سازمان بسيج تصناف تهران بزرگ از زحمات و تلاش هاي حجت الاسلام محمد جعفري توليت مسجد امام خميني(ره) بازار، اميرعلي فريدون فر رئيس مرکز بهداشت شرق تهران، دکتر محمدطاهر اصفهاني مدير کل اسبق حراست و عمليات اوژانس کشور، رستم گودرزي قرارگاه سپاه محمد رسول الله(ص)، خسرو خالقي، محمد حسيني سيانکي، صمد کريمي، مصطفي غلامعلي، عقيل مستوري، خانم بهشتي، احمد اکبرنژاد، داود سويزي، عليرضا افسري و بسيجيان نمونه محرمعلي نظري، امير جلواني، مجتبي ملکي، مرتضي بابايي، مهتاج شريفي و مريم کريمي و همچنين خانواده شهيد فرخزادي به پاس خدمات در مراکز واکسيناسيون اصناف به عنوان بسيجي نمونه با اهداي لوح تقدير، تجليل کردند.

همچنين هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران با اهدا لوح تقدير به مناسبت هفته بسيج از سرهنگ نعمت کاکاوندي رئيس سازمان بسيج اصناف تهران بزرگ تقدير کرد.