رئيس اتحاديه تعميرکاران قفل و کليد تهران از بي کيفيتي متريال به کار رفته در انواع قفل ها گفت و بيان داشت: کيفيت اجناس و مواد اوليه به کار رفته در انواع قفل ها و کليد هاي خام به طرز باور نکردني کاهش يافته است. براي ساخت انواع قفل ها از انواع آلياژهايي مانند؛ آهن، برنج و سرب استفاده مي شود. هر چه کيفيت اين آلياژ ها در ساخت محصولات و کالاها کاهش يابد شاهد غيرقابل تعمير شدن اين کالاها هستيم.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان” دبنا ” به نقل از اتاق اصناف تهران، عباس شميراني، رئيس اتحاديه تعميرکاران قفل و کليد تهران در ادامه گفت: زماني که کيفيت اجناس پايين باشد و به روز نباشيم نمي توانيم آن کالا را تعمير کنيم؛ بنابراين افراد فقط مي توانند اجناس را تعويض کنند و همين باعثت کاهش مشتريان اين صنف مي شود.

وي افزود: کيفيت پايين مواد اوليه کليدهاي خام مشکلاتي را ايجاد نموده و در بسياري از موارد آنقدر گراني زياد شده که تاثير مخربش را بر صنف گذاشته است. در همين يک ماه اخير حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اجناس گران تر شده و هيچ گونه نظارتي نيز وجود ندارد.

شميراني بيان داشت: مواد اوليه اي مانند برنج، سرب و آهن در کشور خودمان يافت مي شود؛ اما متاسفانه علاوه بر تحريم هاي خارجي، مبتلا به خود تحريمي هستيم. دلالان و واسطه ها اجازه نمي دهند مواد اوليه با قيمت واقعي و متريال اصلي به دست توليد کننده برسد. کارخانجات آنچه در توان دارند مي گذارند اما مشکلات تمامي ندارد .

رئيس اتحاديه تعميرکاران قفل و کليد تهران با اشاره به کيفيت پايين کليدها در کليد سازي ها گفت: اگر چه برخي از مشتريان از کليدهاي ساخته شده ناراضي هستند؛ اما ايراد تماماً به کليدساز بر نمي گردد؛ بلکه از نوع متريالي است که در کليد به کار رفته است.

شميراني تصريح کرد: از آلياژهاي بي کيفيت، محصولي بي کيفيت توليد مي شود. براي اين که عمر قفل هاي خانه ها طولاني تر شود، بهتر است که هر از گاهي اين قفل ها توسط روغن چرخ خياطي روغن کاري شود. روغن هاي معمولي باعث ايجاد رسوب در قفل شده و عمر اين کالا را پايين مي آورد.