عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب مسائلی نظیر عملکرد دولت گذشته در حوزه فاضلاب اهواز با مصادیقی نظیر تعیین و تکلیف وام ارزی اعطا شده از صندوق توسعه برای حل این مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از فارس ، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست علنی امروز، اظهار داشت: اصولا تحقیق و تفحص مرتبط با بررسی عملکرد است و زمانی که ما این مسئله را در مجلس مطرح می‌کنیم، منظور تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب دولت گذشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بیان دلایل تصویب تحقیق و تفحص ازعملکرد شرکت آب و فاضلاب دولت گذشته گفت: در تحقیق و تفحص مسائلی نظیر عملکرد، تطابق تصمیم‌گیری با اسناد بالادستی  و از این دست مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت قبل در حوزه آب و فاضلاب جنوب غرب کشور، گفت: در این تحقیق و تفحص مسائلی نظیر عملکرد دولت گذشته در حوزه آب و فاضلاب اهواز با مصادیقی نظیر تعیین و تکلیف وام ارزی اعطا شده از صندوق توسعه برای حل این مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*حل مسائل مردم نتیجه عملکرد مسئولان باشد

یوسفی ضمن تقدیر از عملکرد دولت رئیسی در ماه‌های گذشته به ویژه در بخش سلامت مردم گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور امید مردم را برای حل مشکلاتشان زنده کرد و ایشان در سفر به اهواز هم قول تکمیل سریع فاضلاب اهواز را دادند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت حل مسائل اولویت‌دار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: تلاش‌های وزیر نیرو در راستا حل مسائل اولویت دار کشور قابل تشکر است و مجلس شورای اسلامی انتظار دارد، حل مسائل کشور نتیجه این عملکرد باشد.

به گزارش فارس، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، امروز در صحن مجلس بررسی و با ۱۴۳ رای به تصویب رسید. نحوه نظارت و ارزیابی عملکرد و تأثیرگذاری بر وضعیت کارکردی شرکت‌های آب و فاضلاب درباره نحوه هزینه‌کرد مبالغ برداشت شده از محل صندوق ذخیره ارزی و تأخیر در اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مطالعه، برنامه‌ریزی و نظارت و هماهنگی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و نحوه عملکرد در نظام انتصابات برخی از محورهای طرح تحقیق و تفحص مجلس است.