مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان مالیاتی به‌دلایلی نمی‌تواند از اطلاعاتی که سامانه املاک و اسکان احصا کرده استفاده و خانه‌های خالی واقعی را شناسایی کند.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از تسنیم ، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اجرایی نشدن قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی گفت: بر اساس قانونی که دولت مصوب کرده است زمان خوداظهاری پایان آذرماه اعلام شده است. در قوانین گذشته اساس خوداظهاری مالکین نبوده، اما بر اساس قانون جدید مبنا خوداظهاری است.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون قبلی پیامک‌هایی به مالکین خانه‌های خالی فرستاده شد، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی به‌دلایلی از اطلاعاتی که سامانه املاک و اسکان احصا کرده است نمی‌تواند استفاده و خانه‌های خالی واقعی را شناسایی کند.

وی افزود: داده‌های یک‌میلیون و ۱۷۰ هزار خانه خالی را به سازمان مالیاتی فرستادیم، مشکلی که به وجود آمده این است که داده‌های ارسالی بر اساس خوداظهاری مالکین نیست.

معرفی ۳۷۰۰ خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی نیز با ابراز “۳۷۰۰ واحد خالی به ما اعلام و مقرر شده است وزارت راه و شهرسازی آمار خود را راستی‌آزمایی کند”، اضافه کرد: تعدد قوانین درباره مالیات بر خانه‌های خالی یکی از مشکلاتی است که مانع اجرای این قوانین شده است.

وی با تصریح به این‌که قوانین گذشته مالیاتی بر خانه‌های خالی بازدارنده نبود و همین دلیلی شد تا قانون جدید مصوب شود، ادامه داد:‌ مشخصات مالک و ملک برای دریافت مالیات باید مشخص باشد و هرگاه این دو قسمت مشخص شود ما برگه‌های مالیاتی را صادر خواهیم کرد.