حمیدرضاپازوکی رئیس اتحادیه الکترومکانیک در سخنان پیش از دستور اجلاس اتاق اصناف قزوین طی سخنانی با انتقاد از عدم دعوت رییس سازمان صمت استان جهت حضور در اجلاس گفت: اجلاس ها مثل حکم خاله بازی را پیدا کرده است. یعنی ارزشی ندارد،، اگر این مقام مسوول حضور داشته باشند ویک سری سوالات را از ایشان […]

حمیدرضاپازوکی رئیس اتحادیه الکترومکانیک در سخنان پیش از دستور اجلاس اتاق اصناف قزوین طی سخنانی با انتقاد از عدم دعوت رییس سازمان صمت استان جهت حضور در اجلاس گفت: اجلاس ها مثل حکم خاله بازی را پیدا کرده است. یعنی ارزشی ندارد،، اگر این مقام مسوول حضور داشته باشند ویک سری سوالات را از ایشان بپرسیم خیلی خوب است..
وی اضافه کرد: در خیلی از امور روبروی اتاق اصناف قرار می گیرند بدون اینکه اتاق اصناف را عددی حساب کنند کار خودشان را می کنند. اگر می خواهیم به مسئله ای رسیدگی کنیم راحش اینست که بپرسیم آیا مکتوب به اتاق اصناف اعلام نمودی و رسیدگی نکردند؟ تا ما رسیدگی کنیم؟ ولی اگر کسی به سازمان صمت برود نه تنها پشت اتاق اصناف را نمی گیرند بلکه بنزین هم روی آتش متصدی واحد صنفی می ریزند وبه اتحادیه یا اتاق اصناف می فرستند. زنگ می زنند شفاهی کارهائی را پیشنهاد می دهند. به همین دلیل حضور رییس سازمان صمت استان در جلسات اتاق اصناف لازم وضروری است.
وی درسوالی پرسید که آیا مصوبات کمیسیون نظارت الزام به اجرا دارد؟ ودر پاسخ سوالش توضیح داد: مصوبه طرح جی آی اس مربوط به سال ۹۵ است والان سال ۱۴۰۰ است ولی عمل نشده است و کسی هم جز من پیگیر نبوده!!. آیا ما هم می توانیم مصوبات کمیسیون را جدی نگیریم؟!
این فعال قدیمی و پیشکسوت صنفی به کدرسته های که به اصناف دادند اشاره کرد وگفت: امدند نام رسته ها را تغییر دادند و برایش کد آیسیک گذاشتند و یک فعال صنفی چهل سال در یک صنف فعال است اما حالا کدرسته تعیین کردند .اگر فردی برود واعتراض کند که دخالت صنفی است اتحادیه شاید بخواهد به قانون دقیق عمل کند انوقت به آن فعال صنفی می گوید وارد رسته دیگر نشو. مثلا به تعمیرکار لباسشوئی می گوید دیگر لوازم خانگی دیگری را تعمیر نکنی در صورتی که رسته ی ایشان قبلا در پروانه کسب تعمیرات لوازم خانگی بوده.. باید در این خصوص منطقی تر وکارشناسانه تر عمل کنند.
پازوکی تاکید کرد:برای پز دادن درب اتاقتان را بروی مردم بازنکنید وجملاتی نگوئید که آتش به خرمن اصناف می اندازد. به فردی که مهارتفنی دارد می گویند برو کار کن نیازی به پروانه کسب نداری!!. با این شیوه عملکرد در واقع اتاق اصناف و اتحادیه را از دور خارج می کنند.
وی در پایان سخنانش خاطر نشان ساخت: تقاضا داریم سازمان صمت اینقدر در کار اتاق اصناف دخالت نکند اگر شکایتی شد واتاق اصناف کوتاهی کرد برای احقاق حق مردم وارد شوند.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا