رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با انتقاد از اينکه هيچ نظارتي بر روي فروش قطعات يدکي خودرو نمي شود، گفت: امروز کاهش عرضه عاملي شده تا فروش روغن دست دلالان بيفتد و آنها هم با بالاترين قيمت ها اقدام به فروش محصولات مي کنند.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از اتاق اصناف تهران ، عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران در خصوص درجه قيمت توليدکننده بر روي روغن موتور و فيلتر، گفت: هنوز اين موضوع توسط واحدهاي توليدي اجرايي نشده و هر کس به صورت سليقه اي قيمت هايي را براي اين محصولات اعلام مي کند.

وي با اعلام اينکه متأسفانه هيچ نظارتي بر روي عرضه فيلتر و يا روغن هاي عرضه شده در بازار انجام نمي شود، گفت: به عنوان نمونه در فيلتر پژو ۲۰۶ بايد پنج متر کاغذ استفاده شود؛ اما تعدادي با کم فروشي با دو متر کاغذ در محصول استفاده کرده و کسي هم با آنها برخورد نمي کند. همين امر باعث مي شود تا ميزان مراجعه مردم به تعميرگاه ها افزايش پيدا کند.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران تصريح کرد: در بخش روغن نيز توزيع مويرگي متوقف شده و فقط به صورت محدود آنهم در اختيار عمده فروشان قرار مي گيرد. امروز کاهش عرضه عاملي شده تا فروش روغن دست دلالان بيفتد و آنها هم با بالاترين قيمت ها اقدام به فروش محصولات مي کنند. اما نکته اينجاست وقتي قيمت روغن در بازار افزايش يابد فضا براي فروش روغن هاي تقلبي باز خواهد شد.

نيک آئين افزود: برخي از متخلفين برندهاي روغن را جعل کرده و بر روي محصولات تقلبي خود مي گذارند همين امر باعث سرگرداني مردم شده است.

وي گفت: هر روز مصرف کننده با رشد قيمت‎ها روبهرو است و کسي هم پاسخگو نيست.