سازمان های صمت استانها وشهرستانهای کشور به جای اینکه مجری بخشنامه های وزارت صمت باشند در یک رویکرد عجیب با بی اعتنایی به بخشنامه های مرکز اصناف وزارت صمت در خدمت اتاق اصناف وروسای اتحادیه های صنفی هستند. به گزارش خبرنگار “دبنا” طی یکسال اخیر بخشنامه های متعددی وبیشماری را مرکز اصناف وزارت صمت برای […]

سازمان های صمت استانها وشهرستانهای کشور به جای اینکه مجری بخشنامه های وزارت صمت باشند در یک رویکرد عجیب با بی اعتنایی به بخشنامه های مرکز اصناف وزارت صمت در خدمت اتاق اصناف وروسای اتحادیه های صنفی هستند.

به گزارش خبرنگار “دبنا” طی یکسال اخیر بخشنامه های متعددی وبیشماری را مرکز اصناف وزارت صمت برای اینکه انتخابات را بر اساس خواست واراده روسای اتحادیه های صنفی برگزار شود به سازمان های صمت ابلاغ کرد.

براساس سه بخشنامه صادر مورخ ۹۹/۱۲/۱۶ و۱۴۰۰/۶/۱۴واخرین بخشنامه در خصوص ممنوعیت حضور شرکت های حقوقی در هیات مدیره باید به گونه ای برگزار شود که کمیسیون های نظارت هر گونه انتخاباتی که از تاریخ ۹۹/۹/۲۹ تاکنون برگزار شد ویا فرایند انتخاباتش به گونه ای است که افراد مشمول رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تبصره های ماده ۲۲قانون نظام صنفی حضور دارند این افراد از چرخه انتخابات حذف وبا حضور افراد جدید برگزارشود اما بشنوید ازداستانهای که در تاریخ اصناف ایران و وزارت صمت ثبت شده است.

در همین تهران که هرگونه عملکردش الگوی تمام شهرهای کشور است وبه نوعی عده ای گلایه دارند که تهران را جدا از ایران مسوولان می بینند سازمان صمت در یک اقدام عجیب ضمن بی اعتنایی به بخشنامه های مرکز اصناف وزارت صمت انتخابات را به هرطریقی که اتاق اصناف وبرخی روسای اتحادیه می خواهند برگزار می کنند.

سازمان صمت تهران انتخابات اتحادیه یا اتحادیه های که برخلاف رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وبرخلاف قانون نظام صنفی برگزار شد را هرگز تاکنون باطل نکرده است. همچنینی در اقدامی عجیب تر برای برگزاری انتخابات یک اتحادیه درتهران زمان تعیین کرد لیست افرادی که صلاحیت انها برای رای گرفتن تایید شد را هم ابلاغ کرد که در این این لیست رییس اتحادیه ودوعضو دیگر هیات مدیره چندین دوره این اتحادیه حضور دارند چرا؟

اگر کسی توانست به در خصوص دلایل عدم برگزاری انتخابات اتحادیه های تهران وتخلفات بی شمار دراتحادیه های جوابی از سازمان صمت ومسولان اصناف سازمان صمت بگیرد در خصوص این اقدام غیر قانونی اخیر هم پاسخ گرفت به ماهم ومردم هم بگوید.

این روند مختص تهران نیست در استان قزوین در استانهای اذربایجان شرقی وغربی در خراسان در مازندران در استان قزوین وخیلی از استانهای دیگر کشور این هرج ومرج وبی توجهی به بخشنام های مرکز اصناف رواج یافته است واصلا کسی دیگر توجه ای نمی کند وادارت کل وسازمانهای صمت به صورت جزیره ای اداره می شوند.

حال سوال اینجاست. چه شده است که حتی سازمانهای صمت وکمیسیون های نظارت درشهرستان واستان، دیگر توجه ای به بخشنامه های وزارت صمت ومرکز اصناف ندارند؟ چرا باید رییس سازمان صمت ومدیرکل اداره صمت در شهر واستان بگوید بخشنامه وزارت صمت باید شخصا به من ابلاغ شود وقتی هم از دبیرخانه اداره اش شماره بخشنامه را به او می دهند می گوید نه من بایدبه من ابلاغ شود؟

چرا کمیسیون نظارت حتی به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وقانون نظام صنفی توجه نمی کند وگوش شنوایی ندارد؟ مگر غیرازاین است که کمیسیون نظارت برپایه قانون نظام صنفی شکل گرفته است حالا حتی به قانون نظام صنفی هم بی توجه هستید؟ نام این عمل را شما چه می گذارید؟

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بیش از یکسال است که مثل توپ روی پای افرادی است که نمی خواهند اجرا شود وهرکسی که می رسد یک شوت می زند تا هرکجا که زمین آمد دیگری هرکسی باشد شوت دیگر بزند. این بازی با الفاظ باعث بی حرمتی رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شده است. ایا قانونگذار برای اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تدبیری دارد؟ آیا قوه قضاییه وسازمان بازرسی کل کشور می دانند چه بر سر رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری آوردند؟

رییس مرکز اصناف آیا می داند سازمان های صمت در تهران و استان وشهرهای کشور در تعامل با اتاق اصناف وروسای اتحادیه ها بخشنامه ها رابه دلخواه اجرا می کنند؟ آیا می داند که در ترهان واستانها وشهرستانها انتخابات بعد از رای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداریباطل نشده است وضمن صدور اعتبارنامه ها الان افرادی که مشمول ماده ۲۲ قانون نظام صنفی هستند در جلسات اجلاس شرکت کرده وپای پروانه های کسب را امضا می کنند؟اصلا سازمان صمت استانها زیر مجموعه کدام اداره است؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا