رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب گفت: مجلس باید شفاف سازی های لازم را انجام دهد تا اعضای هئیت مدیره دچار سردرگمی نشوند.

حسین قدیانی در گفت و گو با پایگاه خبری دبنا گفت: تغییر در اتحادیه ها برای عضویت در بخش های دیگر و کاندید شدن در انتخابات به نفع اعضا نخواهد بود، چرا که وارد شدن به یک اتحادیه که هیچ‌کس با آن ها اشنایت ندارد با کمبود ارا مواجه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: طرح ادغام اتحادیه ها ده سال پیش مطرح شد ولی همچنان به درستی انجام نشده است و هم اکنون با روی کار آمدن تبصره ۲ ماده ۲۲ قانون صنفی بسیاری از اتحادیه ها به فکر ادغام افتاده اند و این باعث ایجاد سو برداشت هایی پیرامون این طرح شده است. افرادی که دو دوره در اتحادیه بودند چه ادغام شوند، چه ادغام نشوند نمیتوانند مجدد در صف کاندید ها قرار گیرند . ادغام اتحادیه ها کوچک و همگن اتفاق خوبی است برای مثال قصابی ها تمام محصولات دامی را به صورت یک جا میفروشند بنابراین دلیلی وجود ندارد که اتحادیه های محصولات دامی نیز جدا باشند و ادغام یک سری از اتحادیه ها قطعا به نفع اصناف نخواهد بود .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تصریح کرد: بحث پوست اندازی و جذب نیروی جدید
طرح خوبی است اما کسبه مثل سازمان دولتی نیست و با رفتن رئیس یک بخش نایب رئیس نمیتواند تمامی موضاعات قبلی را بشناسد و به اعضا منتقل کند، اتحادیه های ما ادرایست و یادگیری فنون و روش کار با حضور در کلاس ها ممکن نخواهد بود و تسلط به قوانین نیازمند کسب تجربه و یک بازه زمانی مشخص است تا با قوانین اشنا شوند . جذب نیروی جدید که شناختی با سازمان های دولتی ندارد مشکل کار است یادگیری قوانین و نکات اداری اتحادیه ها با حضور در کارگاه ها و تحصیلات به‌دست نمی اید، باید سال ها برای به دست اوردن آن تجربه کسب کنند این طرح با یک برنامه ریزی موفق باید کلید بخورد تا تمامی افراد با تجربه با هم نروند ؛ بنابراین قرار دادن یک نیرو جدید در کنار یک نیرو قدیمی بهترین روش برای اجرای این قانون است تا یک نیروی قدیمی حداقل به مدت دو سال برای آموزش و انتقال تجربه در کنار نیروی جوان بماند.