حسین متقی فرد در گفت و گو با پایگاه خبری دبنا گفت: نمایشگاه فرانچایز یک فرصت خیلی خوب برای گسترش این صنعت نو پا است و با پا گرفتن آن در کشور میتواند بسیار اشتغال زا باشد .نمایشگاه امسال توانسته به یک بلوغ نسبتا خوبی برسد و با روی کار آمدن برندهای خوش نام، زمینه را برای سرمایهگذاری در صنعت فرانچایز فراهم کند.
وی در ادامه افزود:در یک سال نیم گذشته به دلیل فشار تحریم ها وشرایط سخت دسترسی به لوازم خانگی ما تمام سعی خود را کردیم تامحیط کار را، راحتر کنیم و بحث دسترسی پذیری و توزیع محصول را در حوزه کاریمان قرار دهیم .
مدیر توسعه و تکنولوژی اسنوا تصریح کرد: برند اسنوا در سال گذشته توانست فروشگاه های تخصصی خود را به بیش از ۱۵۰۰ شعبه توسعه دهد و در حدود ۲۵۰ شهر ایران فروشگاه باز کند؛ که از این تعداد ۶۳۰ فروشگاه به صورت حرفه ای در زمینه فرانچایز فعالیت میکند،که توانسته است راه را برای ارتباط مستقیم با مردم فراهم سازد .
حسین متقی فرد با اشاره به بحث فرانچایز اظهار کرد: صنعت وسایل خانگی فرانچایز کمی با صنایع دیگر فرق میکند، کالا های تندمصرف و شبکه خدمات وقتی وارد فرانچایز میشوند، امکان گسترش فرانچایز، سهولت و دسترسی به آن بیشتر میشود، چون در سبد کم هزینه و قابل دسترس تری برای مردم قرار میگرید؛ ولی در حوزه وسایل خانگی هزینه ها بالا است. ملزومات سنگین از جمله دکور،ملک مناسب،خرید های تامین کالا و تخصص از جمله این موارد است ؛ ما استراتژیهایی که در اسنوا پیش گرفتهایم این بود که در فاز اول بافعالین حوزه اصناف و کسب و کار لوازم خانگی وارد کار شدیم و توانستیم ۶۳۰ فروشگاه را شرایط خاص توسعه دهیم و در این عرصه به صورت تخصصی فعالیت کنیم.