رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: سعی و راهبرد دولت سیزدهم بر این است که با هماهنگی سایر قوا کاهش رسوب کالادر بنادر است تا انتقال کالا به داخل و خارج تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری کارو نشان دبنا به نقل از ایرنا، محمدرضا یزدی روز چهارشنبه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی و گمرک شهید رجایی افزود: بازدید امروز از گمرک بندر شهید رجایی و اموال تملیکی هرمزگان حاکی از تلاش جهاد گونه کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک جمهوری اسلامی و اموال تملیکی است.
وی ادامه داد: در زمینه اموال تملیکی به دنبال این هستیم که قوانین به گونه‌ای تنظیم شود تا کالایی متروکه نشود، در زمینه انتقال ارز یا مشکل‌هایی روبه‌رو هستیم که امروز روند و روال خوبی برای حل این مساله در پیش گرفته شده است.
بنا به گفته رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، امید می‌رود با هماهنگی و تلاش هر سه قوه و کاری که در گمرک بندر شهید رجایی و سایر گمرک های کشور درحال انجام است بتوان مشکل‌ها را از سر راه برداشته شده و مردم و تجار در انتقال کالا کارشان تسهیل شود،بخشنامه ها و قوانین باید به نوعی عمل شود که حداقل ناهماهنگی به‌وجود آید.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا افزود: نظام جمهوری اسلامی در اساس بنا بر این دارد که کسانی ماموریتی دارند در محل مأموریت شأن حاضر باشند و از کارشناسانی استفاده شود که در آن خصوص صاحب نظر هستند.
یزدی گفت: نباید کسی خارج از منطقه و خارج از موضوع برای آن تصمیم سازی یا برنامه‌ریزی یا تصمیم‌گیری کند، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و هم سایر نهادها امروز به کمک آمده‌اند تا مشکل‌ها کاهش یابد.
رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در خصوص اتصال سامانه ای نهادهای مختلف اقتصادی مرتبط با تجارت هم پاسخ داد: همه دستگاه‌ها موظف شدند تا پایان سال اقدام های خود در ارتباط با اتصال و برقراری به دولت الکترونیک تکمیل کنند.
یزدی بیان کرد: البته برخی از سامانه ها نیاز به بازنگری و تکمیل دارد که ممکن است کار را تا اوایل سال آینده زمان بر کند، همه سامانه ها در حال ارتباط با هم و تبادل اطلاعات و تکمیل ارتباط هستند.