درخواست ادغام اتحادیه های صنفی در تهران همزمان با برگزاری انتخابات بسیاری را به تکاپو انداخت تا بنویسند که ادغام خوبست وانتخابات به بعد از ماه مبارک رمضان منتقل شود چرا؟ طی چند روز اخیر نوشته ای با عنوان “بی توجهی سازمان صمت به پیشنهادهای تخصصی اتاق اصناف” توجه ام را جلب کرد. در این […]

درخواست ادغام اتحادیه های صنفی در تهران همزمان با برگزاری انتخابات بسیاری را به تکاپو انداخت تا بنویسند که ادغام خوبست وانتخابات به بعد از ماه مبارک رمضان منتقل شود چرا؟

طی چند روز اخیر نوشته ای با عنوان “بی توجهی سازمان صمت به پیشنهادهای تخصصی اتاق اصناف” توجه ام را جلب کرد. در این نوشته شش بندی سعی شده است چنین القا کند که برگزاری انتخابات در این ماههای پایانی سال اصلا خوب نیست وباید به ماههای بعد از ماه مبارک رمضان منتقل شود. در این نوشته نکاتی وجود دارد که به نظر می رسد اطلاعات غلط خدمت نگارنده مطلب ارائه شده است.

یکی از مهمترین موضوعات نکته شماره دوم این متن است. موضوع کاملا وارونه جلوه داده شد تاسازمان صمت زیر سوال برود در حالی که سازمان صمت کاملا قانونی اعلام کرد که اتاق اصناف تهران خلاف قانون در خصوص ادغام عمل کرده است وبدون برگزاری اجلاس به دلخواه اعلام ادغام نموده است.

نکته دیگر درخواست اجلاس مکتوب است که کاملا غیر قانوین است ودر هیچ جای دنیا اجلاس مکتوب سابقه ندارد وتنها در اتاق اصناف تهرن می توان آن رایافت.

همچنین طبق تبصره ۶ماده ۲۱ قانون نظام صنفی اتاق اصناف تهران به هیچ وجه حق دخالت درامور اتحادیه های استانی را ندارد . براین اساس ادغام یا تشکیل اتحادیه های استانی برعهده کمیسیون نظارت است پس اتاق اصناف تهران برمبنای کدام قانون در خواست ادغام اتحادیه های استانی در اتحادیه های شهرستانی را داده است. آیا بهتر نبود هیات رییسه اتاق اصناف تهران اول ماده ۲۱ قانون نظام صنفی وتبصره های آن را مطالعه می کردند سپس نامه در خواست ادغام را امضا می کردند.؟آیا واقعا درمیان هیات رییسه اتاق اصناف تهران کسی عالم بر قانون نظام صنفی است؟

یا در یک اقدام انتحاری یک اتحادیه با بیش از دوهزار عضو فعال وقوی را درخواست ادغام دادید که یکی از دوستان انتخاباتی در هیات رییسه اتاق اصناف باقی بماند. آیا این نکات مطابق مصوبه هیات عالی نظارت است؟ این را کدام قانون به شما اجازه داده است اعلام کنید؟

در خصوص قرمز شدن شهر تهران در پی شیوع سویه امکیرون اشاراه کردند. ماهمه به سلامتی خودمان وهموطنان درسراسر کشور حساس بوده وخواستار رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم واما آیا کرونا فقط از طریق انتخابات اتحادیه های صنفی در تهران شیوع پیدا می کند؟ عجب کرومای هوشمندی است که فقط در روز برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی خودش را نشان می دهد؟

اگر تا این حد دلتان برای مردم می سوزد پس به دولت حق بدهید که واحدهای صنفی را هم تعطیل کند چون کرونا در بازار بیشتر از صف انتخابات اتحادیه های صنفی شیوع پیدا می کند؟ اگر مخالف تعطیلی وادحهای صنفیاست ومشکلتان فقط برگزاری انتخابات وحذف افرادی است که در لیست انتخابات نیستند نباید فریاد وامصیبتا سربدهید که اصناف ورشکسته شدند. مخالفان برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی تهران اول تکلیف خودشان با کرونا را معلوم کنند سپس به سازمان صمت ایراد بگیرند.

راستی چهار سال قبل همین روزها را گروه تلاش وسازندگی یادشان هست که چه شعارهای پرطمطراقی می دادید؟ اما نه الان به یادتان نمی آوریم هنوز زمان دارید که خودی نشان دهید. تمام ادعاهایتان درطول این چهارسال با سند به طرفداران وهمراهان انتخاباتی شما نشان داده می شود که عاقبت ادعاهای انتخاباتی چیست؟ حتی در مورد ادغام که چی می گفتید الان چه می گویدو این تغییر رویه برای چیست. از حسابهای مخفی برخی اتحادیه های تهران ودر برخی مراکز استانها  چه خبر؟

ببخشید که از قانون صجبت کردم چون اگر ملاک عمل هیات رییسه اتاق اصناف ایران وتهران و سراسر کشور قانون بود الان بیش از ۳۰هزار نفر از اعضای هیات مدیره دراتحادیه حضور نداشتندچون اعتبارنامه هایشان طبق قانون تمام شده است.

اگر افراد شیخ الشیوخ در اصناف با هوش بودند و عاشق قدرت نبودند به طور قطع راهنمایی مشاوران واقعی ودلسوز را گوش می کردند ومادام العمر شیخ الشیوخ می ماندند اما قدرت  وصندلی ریاست هوش از آدم می برد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا