رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از صنایع خودروسازی و لوازم خانگی داخلی گفت: فعالان بخش خصوصی به فکر رفع مشکلات این بخش‌ها باشند، ما هم با تقویت کارگروه لوازم خانگی در حال تلاش برای حل مشکلات این صنعت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کار و نشان دبنا به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا حسن پور اشکذری، امروز در سی و یکمین جلسه دوره نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به انعقاد تفاهمنامه مشترک بین سازمان بسیج با معاون اول رئیس جمهور در خصوص نهضت بازرسی در بازار بیان کرد: در این تفاهمنامه مقرر شده است تا از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود و بنابراین اگر از ظرفیت همه کسانی که در بخش‌های اقتصاد فعال هستند استفاده شود حتما در این زمینه موفق خواهیم شد. 

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: نکته دوم دیگر در این تفاهمنامه این است که باید کالا از مبدا تا مصرف نظارت شود و برای این کار باید سامانه‌ها را تکمیل کنیم و نظارت از این طریق انجام شود. 

حسن پور اشکذری با اشاره به سفر اخیر خود به بندرعباس و نشست با مدیران و فعالان اقتصادی استان هرمزگان گفت: مشکلات فعالان اقتصادی در خصوص ترخیص کالاها در این سفر بررسی و قرار شد در مجموعه گمرک استان، حضور جدی داشته‌ باشیم تا مساله و مشکلات مربوط به ترخیص کالاها حل شود. 

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: نکته سوم در تفاهمنامه توجه به نظارت سیستمی بود که قطعات این موضوع بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. 

وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری در مورد صنعت خودرو و لوازم خانگی داخلی اظهار داشت: این موضوع باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد  و از اعضای هیات نمایندگان اتاق می‌خواهم که به این موضوع توجه جدی داشته باشند؛ در این راستا کارگروه لوازم خانگی را تقویت کرده‌ایم تا مسائل مربوط به این حوزه حل شود.