عضو شورای شهر بیان کرد: حداکثر 500 تومان به نرخ بلیت در بخش مترو داخلی تهران اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارونشان دبنا به نقل از سرویس شورای شهر افق تهران، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شماره شهردار تهران در خصوص « تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۱، به تشریح پیشنهادات کمیسیون عمران و حمل و نقل پرداخت و اظهار داشت: با حضور مدیرعاملان سه شرکت حمل و نقلی تهران  با توجه به شرایط بد اقتصادی ، تصمیم گرفتیم که با روش های مختلف مبالغ جبرانی در نظر گرفته شود، تا از ۲۵ درصد افزایش متوسط مبالغ، تنها حدود ۱۰ درصد افزایش نرخ حمل و نقل عمومی را از مردم دریافت شود و مابقی به صورت اخذ یارانه از شهرداری و دولت دنبال شود تا بتوانیم نسبت به دریافت این مابه التفاوت اقدام کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه پیشنهاد شده حداکثر ۵۰۰ تومان به نرخ کرایه در بخش مترو اضافه شود تا پرداخت این مبلغ برای مردم قابل تحمل است، اذعان کرد: مبنای ما نهایت افزایش ۲۵ درصد است و در مسافت‌های کوتاه تر این مبلغ کمتر است که این رقم، معادل ۵۰۰ تومان در خطوط داخل شهری تهران محاسبه شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درباره خطوط حومه‌ای با تبصره ای که شرکت مترو تعیین کرده، قرارشده برای خط متروی تهران ـ کرج سازوکارهای نظام پرداخت مستقلی درنظر گرفته شود، تا خطوط حومه ای هزینه های خودش را به صورت تفکیکی داشته باشد، ادامه داد: بنابراین نرخ بلیت مسیر تهران کرج هزار تومان تعیین شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه به کسانیکه از کارت بلیت مبلغ دار استفاده می کنند، ۵ درصد به ازای هر بار شارژ تخفیف داده می شود، گفت: همچنین کسانیکه از درگاه‌های غیر حضوری خرید انجام دهند، ۵  درصد تخفیف پیش بینی شده است.

وی درباره چگونگی رایگان شدن حمل و نقل عمومی در مناسبت ها  نیز ادامه داد: باید هرگونه خدمات رایگان یا تخفیف‌دار در روزها و ساعات و محدوده‌های مشخص صرفا با ابلاغ کتبی شهرداری صورت گیرد.

وی در ارتباط با مبلغ قابل محاسبه در خطوط هم گفت: اگر مسافران مترو زمان سفرشان بیش از ۲ ساعت باشد، کرایه حداکثری محاسبه می شود.

تشکری خاطرنشان کرد: درباره حمل و نقل عمومی قیمت پایه کارت بلیت  ۸هزارتومان پیش بینی شده است.

وی در پایان یادآور شد: جانبازان،خانواده شهدا، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از تخفیف صدرصدی، برخودار خواهند بود اما دانشجویان و دانش آموزان تخفیف ۵۰ درصدی، دریافت می کنند و کارت منزلت هم برای افراد با بیش از ۶۵ سال سن تخفیف ۹۰ درصدی خواهد داشت.