نمایندگان مجلس کسب و کارهای آسیب دیده از کرونایی که درآمد مشمول مالیات آن ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است را از پرداخت بخشی از مالیات معاف کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ […]

نمایندگان مجلس کسب و کارهای آسیب دیده از کرونایی که درآمد مشمول مالیات آن ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است را از پرداخت بخشی از مالیات معاف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با بند (ق) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ق) اصلاحی تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

۱- معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می شود.

۲-  به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد (۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال در سال ۱۴۰۰ علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می شوند.

۳- واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

۴- معافیت‌های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاهها  اعم از کنکور سراسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری)، حذف می‌شود.

۵- برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوقهای صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است./